REGNSKABSMEDDELELSE FOR 1. KVARTAL 2011/12 FOR BOCONCEPT HOLDING A/S

Global makroøkonomisk uro med stort fokus på offentlig gæld, reviderede vækstudsigter og betydelig volatilitet på de finansielle markeder har medført en skærpelse af markedsbetingelserne for langvarige forbrugsgoder. BoConcept fastholder dog forventningerne til regnskabsåret 2011/12 på basis af den underliggende performance i 1. kvartal

Herning, Danmark, 2011-08-31 15:07 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

• 1. kvartal 2011/12 (1. maj 2011 til 31. juli 2011)

• Omsætning udgør 219,0 mio. kr., svarende til en reduktion på 6,1% i forhold til samme periode sidste år. Faldet i omsætningen kan henføres til lavere valuta og periodisering
    • Den samlede ordreindgang for hele kæden er øget med 6,3% i forhold til sidste år, mens same-store-sales (ordreindgang) er øget med 1,1%
    • Bruttoavancen udgør 42,5 mod 41,9% sidste år
    • Overskudsgraden (EBIT%) udgør -0,8% mod 1,7% i samme periode sidste år
    • Resultat før skat udgør 0,1 mio. kr. mod 2,8 mio. kr. sidste år
    • Der er siden regnskabsårets begyndelse åbnet fire nye BoConcept Brand Stores og lukket fem
    • Balancesummen udgør pr. 31. juli 2011 i alt 529,3 mio. kr. mod 507,6 mio. kr. ved regnskabsårets start
    • Periodens pengestrømme udgør 4,3 mio. kr. før afdrag på langfristet gæld mod 1,9 mio. kr. sidste år

Forventninger til regnskabsåret 2011/12

BoConcepts ledelse vurderer, at markedsrisikoen er stigende som følge af tiltagende global makroøkonomisk usikkerhed. BoConcept vil dog udnytte sit positive momentum og en forstærket markedsføringsindsats til at fortsætte den fremgang i ordreindgangen, som har kendetegnet de seneste måneder. Under skærpet hensyn til udviklingen i markedsøkonomierne opretholdes forventningerne til regnskabsåret 2011/12 dermed.

• Koncernomsætningen forventes fortsat at udgøre 7-10%. Væksten forventes dog at blive i den nedre del af intervallet, idet forventningerne til udfaktureret same-store-sales reduceres til 0-3% mod tidligere 3-5%
    • Der forventes fortsat åbnet ca. 35 nye butikker
    • Overskudsgraden (EBIT%) vil udgøre ca. 5%
    • Pengestrømme før afdrag på langfristet gæld vil udgøre i niveauet 2% af omsætningen