KH-Microflex A/S bliver en del af Glunz & Jensen gruppen

Glunz & Jensen har i dag købt 67 % af aktierne i den danske teknologivirksomhed KH-Microflex A/S for kontant 20,3 mio.kr. Overtagelse sker pr. 1. september 2011. Købesummen tilvejebringes ved en kombination af Glunz & Jensens frie likviditet og ekstern finansiering. Sælgere af KH-Microflex A/S er hovedaktionær Søren Juul Jørgensen sammen med Knud Aage Hansen og Jesper Cort Banke.

Ringsted, Denmark, 2011-08-31 16:42 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Selskabsmeddelelse nr. 212
Ringsted, den 31. august 2011

Aktionærgruppen i KH-Microflex A/S vil fortsat være ejer af de resterende 33 % af aktierne i KH-Microflex A/S. Ligeledes fortsætter Søren Juul Jørgensen som direktør for KH-Microflex A/S.

Glunz & Jensen A/S har indgået en forpligtende aftale med mindretalsaktionærerne i KH-Microflex A/S om at købe disses aktier. Købsforpligtelsen er gældende fra 1. september 2011 og løber frem til 31. december 2016 for 22 % af aktierne og frem til 31. maj 2017 for 11 % af aktierne – på udløbstidspunktet har mindretalsaktionærerne en pligt til at sælge til Glunz & Jensen A/S. Købesummen for de resterende 33 % af aktierne vil blive fastlagt på baggrund af selskabets indtjening op til erhvervelsen.

KH-Microflex A/S udvikler, producerer og distribuerer udstyr til fremstilling og positionering af flexo-plader og -sleeves globalt til emballageindustrien, både i eget navn og som OEM-produkter primært til DuPont koncernen. KH-Microflex, som har 27 medarbejdere, er beliggende i Ringe på Fyn.

KH-Microflex A/S havde i 2010 en omsætning på 27,9 mio.kr. og et resultat før renter og skat på 5,2 mio.kr.

Med købet af KH-Microflex A/S forventes det, at omsætningen for Glunz & Jensen koncernen vil stige med ca. 25 mio.kr. i indeværende regnskabsår. Under hensyntagen til IFRS regnskabs-bestemmelserne om købesumsallokering, herunder effekt af afskrivninger på ordrebog, kunderelationer m.v., forventes resultatpåvirkningen for Glunz & Jensen koncernen at blive begrænset i indeværende regnskabsår.

Den endelige købesumsallokering foretages i 2. kvartal 2011/12.

Glunz & Jensen koncernens forventninger til omsætning i 2011/12 efter købet vil være 345-365 mio.kr., og forventninger til resultat af primær drift eksklusiv avancen fra salget af ejendom i Virginia fastholdes på 22-26 mio.kr.

For yderligere information kontakt:
         Adm. direktør Keld Thorsen tlf. +45 2242 0139
         Bestyrelsesformand Ulrik Gammelgaard tlf. +45 2080 5327