HOMEDICS TM och Empire tecknar exklusivt avtal för Baltikum & Norden

Empire har tecknat ett exklusivt distributionsavtal med HOMEDICS varumärke, en del av HOMEDICS Group för de nordiska och baltiska marknaderna. Båda parter är glada över att kunna tillkännage den kombination som skapats av Empires distributions- och marknadsföringsplattform med HOMEDICS omfattande och innovativa sortiment av högkvalitativa produkter inom hälsa och välbefinnande.

Stockholm, 2011-09-01 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Michigan, USA, är i HOMEDICS en internationell, snabbväxande marknadsledare som tillhandahåller de mest innovativa produkterna inom "wellness" kategorin med ett omfattande sortiment som tillåter dig att slappna av, förnya din kropp och själ och förenkla ditt liv. Som innovativ ledare inom egenvård, friskvård och personlig hälsa fortsätter HOMEDICS att investera i den senaste tekniska utvecklingen så att konsumenter över hela världen kan erbjudas de bästa produkterna för att aktivt underhålla sin hälsa och välbefinnande och hjälpa till att återställa balansen i ditt liv. Produkter inkluderar massagestolar, luftfuktare och luftrenare.

"Det är verkligen glädjande att vi utökar vårt samarbete med HOMEDICS ™ Group i wellness kategorin genom att samarbeta med en så etablerad och välrenommerad producent. Vi utökar vår portfölj av varumärken och stärker vår försäljnings- och distributions plattform till att omfatta flera starka varumärken, vilket är i linje med vår nya nordiska strategi. ", kommenterar Empire VD Per Björkman.
För mer information kontakta;
Per Björkman, VD Empire AB
+ 46 8 586 30 511, + 46 765 47 05 11 per.bjorkman @ empire.se

Om Empire
Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem-och hushållsprodukter för konsumentmarknaden. I sortimentet ingår kolsyremaskiner, hushållsprodukter och hårvårdsprodukter, däribland varumärken SodaStream, C3, BaByliss, Cuisinart och Salter. Sedan 1997 har Empire marknadsfört perkulatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3. Företaget är sedan 2 maj 2011 listat på OMX First North med Remium AB som Certified Adviser.
Om HOMEDICS ™
I nästan 25 år har HOMEDICS ™ Inc, vuxit genom sitt fokus på innovation inom hälso-och friskvårdsbranschen, samt utökat sin marknadsandel genom riktade förvärv. Idag är HOMEDICS ™ # 1 inom hälsa och friskvård, och har breddat sin kompetens genom att erbjuda världens mest kompletta sortiment inom personliga hälsa och friskvård.
HOMEDICS ™ är ett familjeägt företag med huvudkontor i Commerce Township, Michigan, USA och  drivs nu av ett internationellt team av marknadsförare och ingenjörer som brinner för att utveckla produkter som gör skillnad i människors liv. För ytterligare information, vänligen besök www.homedics.co.uk.

Homedics Produkter