Amer Sportsin pääomamarkkinapäivä 2011

Amer Sports Oyj
PÖRSSITIEDOTE
1.9.2011 klo 9.00

Amer Sports järjestää pääomamarkkinapäivän tänään Helsingissä. Yhtiö kertoo syyskuussa 2010 julkaistujen viiden strategisen prioriteetin edistymisestä. "Strategian toteutus etenee suunnitelmien mukaan, ja strategia on alkanut tuottaa tulosta", sanoo Amer Sportsin toimitusjohtaja Heikki Takala.

"Tuloksemme paranevat: viime vuonna liikevaihto kasvoi 8 prosenttia, tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla 9 prosenttia ja samanaikaisesti liiketulos on vahvistunut. Lähes kaikki liiketoimintayksikkömme ja maantieteelliset alueemme etenevät kohti omia tavoitteitaan tarkkaan määriteltyjen kehitysohjelmien mukaan", Takala jatkaa.

Yksi Amer Sportsin tärkeimpiä tavoitteita on vauhdittaa jalkineiden ja asusteiden myynnin kasvua. Asusteiden ja jalkineiden kasvu kiihtyi vuonna 2010, ja vuoden 2011 ensimmäisellä puoliskolla kasvu oli 28 prosenttia.

"Amer Sportsista on tulossa enenevissä määrin kuluttajakeskeinen yhtiö ja brändien hallintamme on kehittynyt. Olemme luoneet alueelliset kuluttajatoiminnot Aasiaan sekä Amerikkaan parantaaksemme bränditietoisuutta paikallisten kuluttajien keskuudessa."

"Jakelun vahvistaminen ja myymälöiden kehittäminen tuottavat tulosta ja näkyvät liikevaihdon kasvuna. Tehostamme toimintaamme, ja talviurheiluvälineissä olemme lisänneet tuotannon joustavuutta, minkä ansiosta pystymme vastaamaan paremmin kasvavaan kysyntään lumisina talvina ja tuottamaan tulosta myös vähälumisina talvina. Kehitämme myös jatkuvasti asiakaspalveluamme kaikkialla yhtiössä."

"Jatkamme viime vuonna määrittelemällämme polulla. Toteutamme ohjelmia, joita ohjaavat taloudelliset tavoitteemme, ja keskitymme sisäisen toimintamme parantamiseen ja orgaaniseen kasvuun. Nykyisten epävarmojen aikojen takia teemme myös valmiussuunnitelmia, jotta voimme vastata haasteisiin, jos talouskasvu hidastuu", Takala sanoo.

Vuoden 2010 syyskuussa Amer Sports julkisti uudet strategiset prioriteettinsa ja konsernin pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet. Strategiassa on määritelty jokaiselle konsernin yksikölle sisäiset taloudelliset tavoitteet sekä tavoiteltavat synergia- ja mittakaavaedut. Konsernin strategian painopistealueina ovat asusteiden ja jalkineiden kasvun nopeuttaminen, kuluttajakeskeinen tuotekehitys ja brändimarkkinointi sekä myynnin ja jakelun vahvistaminen. Toiminnan jatkuva tehostaminen on yksi strategian kulmakivistä. Uudet taloudelliset tavoitteet painottavat kannattavaa kasvua ja vahvaa kassavirtaa.

Amer Sportsin pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet:

• Kasvu: Vuotuinen valuuttaneutraali orgaaninen kasvu viisi prosenttia.
  • Kannattavuus: Liiketulos vähintään 10 prosenttia liikevaihdosta.
  • Kassavirta: Vuotuinen vapaa kassavirta yhtä suuri kuin nettotulos.
  • Taserakenne: Vuoden lopun nettovelka/käyttökate (EBITDA) -suhdeluku korkeintaan 3.

Pääomamarkkinapäivän materiaalit ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.amersports.com Investor Relations -osiossa klo 13.

Lisätietoja:
Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Päivi Antola, puh. (09) 7257 8233

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.amersports.com

AMER SPORTS
Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Wilson, Atomic, Arc'teryx, Precor, Suunto ja Mavic. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

Amer Sportsin pääomamarkkinapäivä 2011