SAV-Rahoitus Oyj varsinainen yhtiökokous

Aika:              Tiistaina 27.9.2011 klo 15.00

Paikka:           World Trade Center, Aleksanterinkatu 17, 00100 HELSINKI

Kokouksessa käsitellään seuraavat asiat

I. Varsinaiselle yhtiökokoukselle yhtiöjärjestyksen 8 §:ssä käsiteltäviksi määrätyt asiat.

Esitetään:

1. tilinpäätös, joka käsittää kirjanpitolain vaatimat tilinpäätösasiakirjat, sekä toimintakertomus

2. tilintarkastuskertomus

Päätetään:

3. tilinpäätöksen vahvistamisesta

4. vahvistetun taseen mukainen voiton käyttämisestä

5. vastuuvapaudesta hallituksen jäsenille sekä toimitusjohtajalle

6. hallituksen jäsenten ja tilintarkastajien palkkioista

7. hallituksen jäsenten lukumäärästä

Valitaan:

8. hallituksen jäsenet

9. tilintarkastaja ja tarvittaessa varatilintarkastaja

Voitonjaosta päättäminen

Yhtiön voitonjakokelpoiset varat ovat 314 844,46 €, josta tilikauden ja edellisten tilikausien voittoa 314 844,46 €.

Hallitus ehdottaa, että osinkoa ei jaeta ja että voitto siirretään voittovarojen tilille.

Hallituksen jäsenten valinta ja hallituksen kokouspalkkiot

Osakkeenomistajat, jotka edustavat yli 50 prosenttia yhtiön osakkeiden äänimäärästä, ovat ilmoittaneet tulevansa esittämään varsinaiselle yhtiökokoukselle, että

• hallitukseen valittaisiin seuraavan yhtiökokouksen päättymiseen saakka kolme varsinaista jäsentä ja että hallituksen nykyiset jäsenet Markku E. Rentto, Antti Lehtonen ja Jarmo Ellonen valittaisiin jatkamaan tehtävässään.
  • hallituksen puheenjohtajan palkkio on 1500 euroa ja hallituksen jäsenen palkkio on 1000 euroa kuukaudessa

II. Hallituksen ehdotus osakeantivaltuutuksen myöntämisestä hallitukselle

Hallitus ehdottaa, että yhtiökokous valtuuttaisi hallituksen päättämään enintään 2 000 000 uuden osakkeen antamisesta maksullisella osakeannilla yhdessä tai useammassa erässä. Valtuutus oikeuttaa toteuttamaan annin suunnattuna. Kaikki aikaisemmat valtuudet kumotaan.

Valtuutusta voidaan käyttää mm. osakepääoman korottamiseen liittyen yhtiön suunnitteilla olevaan luottolaitoksen toimilupaa koskevaan hakemukseen tai vahvistamaan yhtiön omavaraisuutta rahoitusneuvotteluiden läpiviennissä.

Valtuutuksen ehdotetaan sisältävän hallituksen oikeuden päättää kaikista muista osakkeiden antamiseen liittyvistä seikoista. Edellä mainittu valtuutus esitetään olevan voimassa yhden vuoden päättyen 27.9.2012.

OHJEITA KOKOUKSEEN OSALLISTUJILLE

1. Osallistumisoikeus ja ilmoittautuminen

Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on osakkeenomistajalla, joka on yhtiökokouksen täsmäytyspäivänä 15. syyskuuta 2011 rekisteröity Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon.

Osakkeenomistaja, jonka osakkeet on merkitty hänen henkilökohtaiselle suomalaiselle arvo-osuustililleen, on rekisteröity yhtiön osakasluetteloon.

Osakkeenomistajan, joka haluaa osallistua yhtiökokoukseen, tulee ilmoittaa osallistumisestaan yhtiölle viimeistään 22. syyskuuta 2011 ennen klo 16.00. Ilmoittautumisen voi tehdä

a) sähköpostilla osoitteella harri.kalliokoski@savrahoitus.fi

b) puhelimitse numeroon 09 32993247 tai

c) kirjeitse osoitteeseen SAV-Rahoitus Oyj, PL 9, 00101 Helsinki

Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa osakkeenomistajan nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero sekä mahdollisen avustajan nimi. Osakkeenomistajien SAV-Rahoitus Oyj:lle luovuttamia henkilötietoja käytetään vain yhtiökokouksen ja siihen liittyvien tarpeellisten rekisteröintien käsittelyn yhteydessä.

Kirjeitse ja sähköpostitse ilmoittauduttaessa kirjeen tai sähköpostin on oltava perillä ennen ilmoittautumisajan päättymistä.

2. Asiamiehen käyttäminen ja valtakirja

Osakkeenomistaja saa osallistua yhtiökokoukseen ja käyttää siellä oikeuksiaan asiamiehen välityksellä. Osakkeenomistajan on esitettävä päivätty valtakirja tai hänen on muuten luotettavalla tavalla (esim. kaupparekisterinote) osoitettava olevansa oikeutettu edustamaan osakkeenomistajaa. Mahdolliset valtakirjat pyydetään toimittamaan alkuperäisinä edellä mainittuun osoitteeseen ilmoittautumisajan kuluessa.

3. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja

Osakkeenomistajan, jonka osakkeet on hallintarekisteröity ja joka haluaa osallistua yhtiökokoukseen, tulee ilmoittautua tilapäisesti merkittäväksi yhtiön osakasluetteloon yhtiökokoukseen osallistumista varten. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja voi osallistua yhtiökokoukseen, jos hänellä on osakeomistuksensa perusteella oikeus olla merkittynä osakasluetteloon yhtiökokouksen täsmäytyspäivänä 15. syyskuuta 2011. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistajaa kehotetaan pyytämään omaisuudenhoitajaltaan tarvittavat ohjeet koskien rekisteröitymistä osakasluetteloon, valtakirjojen antamista ja ilmoittautumista yhtiökokoukseen. Omaisuudenhoitajan tilinhoitajayhteisö ilmoittaa hallintarekisteröidyn osakkeen omistajan, joka haluaa osallistua varsinaiseen yhtiökokoukseen, merkittäväksi yhtiön tilapäiseen osakasluetteloon viimeistään 22. syyskuuta 2011 kello 10.00.

Yhtiökokouksen täsmäytyspäivän jälkeen tapahtuneet muutokset osakeomistuksessa eivät vaikuta oikeuteen osallistua yhtiökokoukseen eivätkä osakkeenomistajan äänimäärään. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistajan ilmoittautumista yhtiön osakasluetteloon tilapäistä merkintää varten pidetään ilmoittautumisena yhtiökokoukseen.

Asiakirjojen nähtävillä olo

Edellä mainitut yhtiökokouskutsuun liittyvät hallituksen päätösehdotukset sekä tämä yhtiökokouskutsu ovat osakkeenomistajan nähtävinä SAV-Rahoitus Oyj:n internetsivuilla osoitteessa www.sav-rahoitus.fi. Yhtiön tilikauden 2010–2011 tilinpäätös on nähtävillä 9. syyskuuta 2011 lähtien yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.sav-rahoitus.fi. Jäljennökset tilinpäätöstä koskevista asiakirjoista ovat osakkeenomistajien nähtävillä 9.syyskuuta 2011 alkaen yhtiön pääkonttorissa osoitteessa Mikonkatu 8 A, 00100 HELSINKI.

Osakkeenomistajan on mahdollisuus pyynnöstä saada asiakirjoista jäljennökset.

Helsinki 5.9.2011

SAV-Rahoitus Oyj