KommuneKredit udsteder aktieindekseret obligationslån

KommuneKredit udsteder et nyt aktieindekseret obligationslån, hvor afkastet relateres til kursudviklingen i en kurv sammensat af fem aktieindeks. Obligationerne har en løbetid på fire år og indfries ved udløb som minimum til kurs 100.

KommuneKredit udsteder et nyt aktieindekseret obligationslån, ”0 % KommuneKredit Fjernøsten 2015” (ISIN DK0030279880). Obligationerne oppebærer ingen kuponrente, men indfries ved udløb til en kurs, der relateres til den eventuelle positive udvikling i en ligevægtet underliggende indekskurv, sammensat af fem aktieindeks, repræsenterende hovedindeks fra fem fjernøstlige lande. Afkastet afhænger desuden af størrelsen af den fastsatte deltagelsesgrad. Deltagelsesgraden vil blive endeligt fastlagt den 20. september 2011 og vil som minimum udgøre 70 %.

Obligationerne har en løbetid på fire år, udstedes til kurs 110 og indfries ved forfald som minimum til kurs 100.

Obligationslånet er arrangeret af Garanti Invest A/S og udbydes til salg via Garanti Invest pengeinstitutterne.

Tegning af obligationerne finder sted i perioden fra den 29. august 2011 til den 16. september 2011, begge dage inklusive. Størrelsen af den initiale udstedelse vil blive fastsat ved tegningsperiodens udløb, men vil, for at udstedelsen bliver gennemført, som minimum udgøre nominelt DKK 25 millioner. Udsteder og arrangør forbeholder sig retten til at foretage reduktion i tildelingen af obligationerne, såfremt de samlede tegningsordrer overstiger nominelt DKK 500 millioner.

Obligationerne er på forhånd godkendt til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S med første noteringsdag den 11. oktober 2011 og vil blive registreret i VP SECURITIES A/S.

Der er i forbindelse med udstedelsen udarbejdet et Informationsmateriale, som fra d.d. kan rekvireres ved henvendelse til Danske Andelskassers Bank A/S samt Garanti Invest pengeinstitutterne. Informationsmaterialet vil desuden være tilgængeligt via Internettet på adressen www.garanti-invest.dk.

For yderligere information, kontakt venligst vicedirektør Thomas Valentiner på tlf. 38 41 42 50.

Garanti Invest A/S

Arrangør