Harboes Bryggeri A/S

Delårsrapport for perioden 1. maj - 31. juli 2011

Skælskør, 2011-09-07 14:10 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Adm. direktør Bernhard Griese kommenterer i forbindelse med delårsrapporten:

”Vi har en solid forretning, der udvikler sig positivt på en række strategisk vigtige områder. Resultatet for første kvartal er dog påvirket af et fald i omsætningen i kerneforretningen i juli måned som følge af det usædvanligt våde og kedelige sommervejr i hele Nordeuropa. Samtidig oplever vi som ventet effekten af de forhøjede råvarepriser, der på grund af den intensive konkurrence ikke umiddelbart kan overføres på salgspriserne.

Vi fastholder forventningerne til hele året og glæder os over, at samarbejdet med kunderne fortsat udvikler sig positivt. Vores evne til at levere høj kvalitet og fleksibilitet bidrager effektivt til, at vi kan opretholde vores solide position på de vigtige kernemarkeder. Samtidig er vi i gang med at udnytte en række attraktive muligheder for fortsat at styrke og udvikle forretningen. Vores eksportaktiviteter inden for drikkevarer er i solid vækst, og vi arbejder intensivt på at realisere det attraktive markedspotentiale yderligere gennem fortsat udbygning af salgsorganisationen og indgåelse af nye partnerskabsaftaler med distributører på en række vækstmarkeder i bl.a. Asien og Mellemøsten.

Også vores eksportaktiviteter inden for maltekstrakt viser positive resultater med videre udbygning af samarbejdsaftaler med nationale og regionale drikkevareproducenter i Mellemøsten og Centralasien. Sideløbende arbejder vi på en række interessante samarbejdsprojekter med strategiske partnere i den internationale drikkevareindustri. Vore produkter møder fortsat meget stor interesse blandt kunder og samarbejdspartnere, og vi forventer, at vores eksportaktiviteter i stigende omfang vil bidrage til Harboes resultater.”