Ordinær indfrielse af KommuneKredit Valuta 2011

KommuneKredit udstedte den 14. september 2009 valutaindekserede obligationer relateret til udviklingen i en Underliggende Valutakurv bestående af tre Underliggende Valutakryds, henholdsvis valutakrydset mellem euro og britiske pund benævnt EURGBP, euro og norske kroner benævnt EURNOK og euro og svenske kroner benævnt EURSEK. Obligationerne benævnes ”KommuneKredit Valuta 2011” (ISIN DK0030180674).

Definerede udtryk og begreber i det offentliggjorte Informationsmateriale dateret 20. august 2009 har samme betydning i denne selskabsmeddelelse.

I henhold til Informationsmaterialet har Danske Bank A/S som Beregningsagent fastsat de Underliggende  Valutakryds’ slutværdi (”Valutakurs(i) Slut”) svarende til ECB’s officielle kurs på hvert af de Underliggende Valutakryds den 31. august 2011 og herefter beregnet den Underliggende Valutakurvs afkast (”Kurveudvikling”) som følger:

Valutakurs(i) Start Valutakurs(i) Slut Ændring  Valutakurs (i)  i %
EURGBP 0,8790 0,8856 -0,7508532 %
EURNOK 8,6685 7,7395 10,7169637 %
EURSEK 10,2627 9,1640 10,7057597 %

Kurveudvikling     6,89062339 %

På baggrund af, at Kurveudviklingen multipliceret med Deltagelsesgraden fastsat til 180 % kan beregnes til 12,403122 %, har Beregningsagenten beregnet Indfrielseskursen til 112,400 svarende til et Indfrielsesbeløb på DKK 1.124,00 pr. obligation med et nominelt beløb på DKK 1.000,00.

Obligationerne indfries den 14. september 2011, og tilbagebetaling sker gennem det kontoførende institut via VP SECURITIES A/S.

Der henvises i øvrigt til Informationsmaterialet offentliggjort på NASDAQ OMX Copenhagen A/S’ hjemmeside den 20. august 2009 for yderligere information om obligationerne.

KommuneKredit