Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2011-09-08 17:51 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at erhverve op til 15% af egne aktier har GN’s bestyrelse pr. 11. august 2011 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, også kaldet ‘Safe Harbour’-reglerne.(Se Selskabsmeddelelse nr. 26 fra den 10. august 2011).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 11. august til senest den 9. november 2011, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 200 mio.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 31. august - 8. september foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris Beløb DKK
31. august 2011 0 0,00 0
1. september 2011 107.657 36,45 3.924.453
2. september 2011 175.469 35,73 6.268.700
5. september 2011 175.469 34,03 5.970.877
6. september 2011 175.469 33,86 5.940.749
7. september 2011 99.137 34,72 3.442.453
8. september 2011 175.469 35,64 6.253.926
Akkumuleret hidtil under programmet 2.128.597   75.073.490

GN ejer herefter 7.598.089 egne aktier svarende til 3,6% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil forsat, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Mikkel Danvold

VP IR & Kommunikation