Delstaten Oregon tecknar kontraktsförlängning med SysTech

Göteborg, Sverige, 2011-09-14 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Opus Prodox AB (publ) meddelar idag att Oregon Department of Environmental Quality (DEQ), har beviljat ett plus ett års tilläggskontrakt till Opus dotterbolag, SysTech International, LLC.

Sedan avtalet inleddes 2006, har SysTech levererat flera tjänster till DEQ: s bilprovningsprogram inklusive: utveckling, framtagning, leverans och ”på plats” service av Oregons Emission Inspection Equipment and Vehicle Inspection Database, dessutom branschens första ”dygnet runt” test linje med självbetjänings OBD kiosk samt det innovativa Remote OBD-systemet för trådlös bilprovning.

Oregon DEQ driver sju centraliserade kontrollanläggningar i Portland-området. Med SysTechs utrustning och system inspekterar de 800.000 fordon per år.

”Vi är glada att Oregon DEQ har valt att förlänga vårt avtal ”, säger Lothar Geilen, VD för SysTech. ” Vi strävar efter att ge bästa service och utrustning till våra kunder. Vi uppskattar verkligen DEQs fortsatta förtroende i SysTech som visas av denna kontraktsförlängning.”

Denna press info finns på engelska på www.opus.se

Magnus Greko, VD och koncernchef
E-post: magnus.greko@opus.se

Opus Certified Adviser
Thenberg & Kinde Fondkommission AB
SE-403 12 Göteborg

——————————————
Opuskoncernens affärsidé är att utveckla, producera och sälja produkter och tjänster inom Automotive Test Equipment, Vehicle Inspection Systems och Fleet Management för den globala marknaden. Produktområdena inkluderar avgasmätare, diagnosutrustning och automatiska testlinjer. Tjänster inkluderar drift av obligatoriska bilprovningsprogram. Koncernen säljer sina produkter och tjänster i över 50 länder och har cirka 170 medarbetare. Omsättningen 2010 uppgick till cirka 230 MSEK. Opus aktier är listade på First North Premier, NASDAQ OMX.