CORRECTION: Nordea Bank Finland Abp. Ordinær indfrielse af NBF Polen 2011

København, 2011-09-15 14:54 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Som arrangør skal Nordea Bank Danmark A/S på vegne af Nordea Bank Finland Abp meddele, at ordinær indfrielse af NBF Polen 2011 sker den 20. september 2011. Obligationen indfries til kurs 98,17.

Indfrielseskursen på NBF Polen afhænger af udviklingen i valutakursen mellem polske zloty (”PLN”) og danske kroner (”DKK”) således, at indfrielseskursen bliver større end 100 såfremt PLN styrkes mod DKK i obligationernes løbetid, hvorimod indfrielseskursen bliver mindre end 100, såfremt PLN svækkes mod DKK. Obligationen har således ingen hovedstolsbeskyttelse.

Indfrielseskursen beregnes i overensstemmelse med de Særlige Betingelser som Tilbagebetalingsbeløb divideret med Kapitalbeløb gange 100. Tilbagebetalingsbeløb er det samlede beløb, som investorerne modtager på Tilbagebetalingsdagen, og beregnes i overensstemmelse med de Særlige Betingelser, således som:

Kapitalbeløb + Kapitalbeløb * (Værdiudvikling2 - 1)

hvor

Værdiudvikling2 = PLNDKK2/PLNDKK0

I overensstemmelse med de Særlige Betingelser afrundes Tilbagebetalingsbeløbet nedad til nærmeste beløb deleligt med 0,01 pct. af Kapitalbeløbet.

Kapitalbeløbet er blevet fastsat den 14. august 2009 til DKK 130.000.000,00.

Tilbagebetalingsbeløb: DKK 127.621.000,00 (DKK 9.817,00 per stykstørrelse)

PLNDKK0 er værdien af PLNDKK på Lånedatoen (20. august 2009): 1,7928

PLNDKK2 er værdien af PLNDKK på Observationsdag2 (6. september 2011): 1,7600

Værdiudvikling2: 0,9817

Der henvises i øvrigt til de offentliggjorte Særlige Betingelser.

Spørgsmål om obligationslånet kan rettes til Holger Lunden, Nordea Markets, telefon 33 33 25 55.