Singaporelainen valtionvirasto valitsi Tectian autentikaatiojärjestelmän

HELSINKI ja REDWOOD, USA. - 26.9. 2011, 2011-09-26 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Tectia Oyj  (HEL: TEC1V), reaaliaikaisten tietoturvaohjelmistojen markkinoiden suunnannäyttäjä, ilmoitti, että Tectia MobileID, sen uuden sukupolven kahden tekijän tunnistevälineetön autentikointiratkaisu, on otettu onnistuneesti käyttöön Singaporessa. Tectia MobileID tuo joustavan ja helposti käyttöönotettavan tietoturvallisen autentikaatiojärjestelmän valtion viraston järjestelmänvalvojille.

Tectia MobileID tulee singaporelaisen, sidosryhmiensä  luottamuksellista tietoa hallinnoivan valtion viraston käyttöön, ja sillä nostetaan järjestelmänvalvojilta organisaation infrastruktuuriin pääsyyn vaadittavaa tietoturvatasoa. Järjestelmänvalvojat käyttivät aikaisemmin jo virtuaalista yksityisverkkoa (VPN), mutta virasto halusi lisätä uuden tietoturvakerroksen.

Käytyään läpi vaihtoehdot, virkamiehet päättivät evaluoida tekstiviestien ja sähköpostin käyttöön perustuvia autentikointiratkaisuja. Tectia MobileID nousi arvioinneissa esiin selkeänä edelläkävijänä kustannustehokkuuden, helpon käyttöönoton ja käytön, sekä skaalautuvuuden ansiosta. Tectia MobileID tuo asiakasyrityksille merkittäviä kustannussäästöjä, koska se ei käytännöllisesti katsoen vaadi ylläpitokustannuksia eikä fyysisten tunnistevälineiden varustamista. Organisaation ei myöskään tarvitse maksaa lisenssi- ja ylläpitomaksuja passiivisista käyttäjistä, koska Tectia MobileID tarjoaa lisenssivaihtoehtoja, joilla voi aktivoida tilapäisiä tai jopa käytön mukaan laskutettavia käyttäjätilejä.

"Tectia MobileID osoittautui myös parhaaksi vaihtoehdoksi loppukäyttäjän näkökulmasta.  Käyttäjien hyväksyntä oli taattu järjestelmää käyttöönotettaessa, koska järjestelmänvalvojat eivät tarvitse fyysisiä tunnistevälineitä vaan pystyvät käyttämään nykyisiä mobiililaitteitaan autentikoinnissa", huomautti Samuli Siltanen, Tectian mobiiliautentikoinnista vastaava johtaja.

"Tectia MobileID oli selkeästi kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin perinteiset, laitteistopohjaiset järjestelmät, koska mitään tunnistevälineitä ei tarvitse jaella käyttäjille, ja siten hallita tai korvata uusilla", hän lisäsi.

Siltanen pitää 28.9.2011 Singaporessa järjestettävässä GovernmentWare 2011 -tapahtumassa esityksen aiheesta "Vahvennettua tietoturvaa matkapuhelinpohjaisella kahden tekijän autentikaatiolla".

Tectia Oyj
Tectia Oyj (ent. SSH Communications Security Oyj) on reaaliaikaisten tietoturvaohjelmistojen markkinoiden suunnannäyttäjä moderneille verkottuneille organisaatioille. Me luomme luottamuksen kehän (Circle of Trust) asiakkaidemme ja heidän yhteistyökumppaniensa välille turvaamalla, automatisoimalla ja hallinnoimalla luottamuksellisia tietoja ja niiden jakelua Tectia-ratkaisuillamme kiinteissä, mobiileissa ja pilvimäisissä ympäristöissä.

Turvaamme tuhansien asiakkaidemme liiketoimintaa useilla aloilla yksityisellä sekä julkisella sektorilla eri puolilla maailmaa. Toimimme Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa, ja pääkonttorimme on Helsingissä. Yrityksemme on perustettu 1995, sillä on 15 patenttia  ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä.
www.tectia.com

Lisätietoja: