EXINI GODKÄNT FÖR LISTNING PÅ NASDAQ OMX FIRST NORTH - HANDELSSTART 10 OKTOBER

Lund den 4 oktober 2011

NASDAQ OMX har godkänt EXINI Diagnostics AB (publ) för listning på First North. Första dag för handel med EXINIs aktie på First North blir måndagen den 10 oktober, 2011.

Listbytet innebär att handeln med EXINIs aktie flyttas till NASDAQ OMX First North måndagen den 10 oktober och sista dag för handel på AktieTorget är fredagen den 7 oktober. Bolagets aktieägare behöver inte vidta några åtgärder med anledning av listbytet.

Handeln med företagets aktie på NASDAQ OMX First North kommer att ske under kortnamnet EXINI och med nuvarande ISIN-kod SE0001810284. Bolaget har anlitat Thenberg & Kinde Fondkommission AB som Certified Adviser.

"Listbytet till First North förväntas bidra till ett ökat internationellt intresse för EXINI och dess aktie, vilket bedöms underlätta Bolagets fortsatta utveckling och expansion", kommenterar Magnus Aurell, VD för EXINI Diagnostics AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Aurell, VD
E-post: magnus.aurell@exini.com

Om EXINI Diagnostics AB (publ) EXINI Diagnostics AB (publ) erbjuder kvalificerade lösningar för medicinskt beslutsstöd till sjukhus över hela världen. Systemet bygger på avancerad bildanalys genom artificiell intelligens och kan på egen hand tolka röntgenbilder och ge diagnosförslag. På så sätt används systemet som ett beslutsstöd för den diagnosticerande läkaren. EXINI arbetar med produkter för diagnos inom några av de mest frekventa folksjukdomarna såsom kranskärlssjukdom, cancer, demens och Parkinsons sjukdom. Bolaget grundades 1999 av professor Lars Edenbrandt och har idag 13 anställda. EXINI är noterat på AktieTorget och har ca 400 aktieägare. Huvudägare är Bo Håkansson.

EXINI Diagnostics AB, Ideon Science Park, Scheelevägen 19A, SE-223 70 Lund, Sweden Phone: +46 46 286 54 20, Fax: +46 46 286 54 29, info@exini.com, www.exini.com, VAT-no: SE556576199501