Sky Betting and Gaming väljer Net Entertainment som leverantör av kasinospel till Skyvegas.com

Sky Betting & Gaming, Englandbaserade betal-TV-bolaget BSkyBs ben för onlinespel och vadslagning, har valt Net Entertainment som leverantör av spel till sin webbplats Skyvegas.com.

Avtalet stärker ytterligare Sky Betting & Gamings onlinespelsportfölj och möjliggör för Skyvegas.com att kunna erbjuda en rad marknadsledande högkvalitativa onlinekasinospel. Sky Betting & Gaming är det senaste tillskottet av en rad framstående onlineoperatörer som har valt Net Entertainment som sin kasinopartner.

John Parsonage, Head of Gaming, Sky Betting and Gaming, kommenterar:

Net Entertainment har en bevisligen framgångsrik meritlista vad gäller att tillhandahålla de mest spännande och innovativa spelen på marknaden för onlinespel. Vi har ett åtagande att erbjuda vår spelarbas den absolut bästa spelupplevelsen och partnerskapet med Net Entertainment kommer att stärka vårt erbjudande till våra användare.

Bjorn Krantz, Tillförordnad VD, Net Entertainment, tillägger:

Det är ett stort nöje att få bli en av Sky Betting & Gamings kasinospelsleverantörer vilket kommer att stärka vår position på Englandsmarknaden. Vi är övertygade om att vårt fokus att skapa en spelportfölj i världsklass kombinerat med teknikledarskap och strategin att ständigt tänja gränserna inom spelunderhållning kommer att bidra till Sky Betting & Gaming’s tillväxt. Jag är säker på att våra spel kommer att tas emot väl av Skyvegas.coms användare.

Sky Betting & Gaming erbjuder ett brett utbud av tjänster inom vadslagning och spel via varumärkena SkyBet, Skypoker, Skyvegas och SkyBingo. Bolaget är licensierade på Alderney och ägs av BSkyB Group Plc.

För ytterligare information vänligen kontakta;
Björn Krantz, t.f. VD Net Entertainment; Tel: +356 2276 8115
björn.krantz@netent.com

Eller

John Parsonage, Head of Gaming for Sky Betting and Gaming: Tel: +44 (0)207 032 4118
john.parsonage@bskyb.com

Om Net Entertainment
Net Entertainment är en ledande leverantör av digitalt distribuerade spelsystem vilka används av några av världens mest framgångsrika onlinespeloperatörer. Net Entertainments kasino är ett komplett spelsystem omfattandes både ett kraftfullt administrationsverktyg och en fullständig uppsättning högkvalitativa spel. Operatörerna erhåller en anpassad systemlösning som är lätt att integrera, vilket minimerar tiden mellan installation och driftsättning samt säkerställer en kostnadseffektiv drift. Net Entertainment är noterat på Nasdaq OMX Stockholm (NET-B). Mer information om Net Entertainment finns på www.netent.com.

Om Sky Betting & Gaming
Sky Vegas är en del av Sky Betting & Gaming, ett helägt dotterbolag till BSkyB. Sky Betting & Gaming är licensierade och reglerade av Alderney Gambling Contol Commission (AGCC) att erbjuda onlinespelprodukter och tjänster till UK-kunder. Sky Vegas har varit verksamma sedan 2007 och ersatte det ursprungliga kasinot skybetvegas.com vilket opererade från 1997 till 2009. Det innehåller nu mer än 180 spel, inkluderande slotspel, bordsspel, s.k. instant win games, penny arcade och community games. För mer information besök www.skyvegas.com