Naistenvaateketju Cubus laajenee Rovaniemen Sampokeskukseen

Lehdistötiedote 12.10.2011 Citycon Oyj

Norjan menestyksekkäin muotiketju Cubus saapuu Rovaniemelle avaamalla torstaina 20. lokakuuta klo 10 myymälän Sampokeskuksessa. Ensimmäiset myymälänsä Cubus avasi huhtikuussa. Cityconin kauppakeskuksista Cubus toimii Vantaan Myyrmannissa, Espoon Isossa Omenassa ja Porin IsoKarhussa ja loppuvuodesta Cubus avaa Koskikeskuksessa Tampereella.

Cubuksen muodikkaat ja edulliset mallistot kattavat kaiken naisten uusimmista trendeistä perusvaatetukseen. Nopeaan tahtiin uudistuvien vaatemallistojen lisäksi Cubuksen valikoimaan kuuluvat alusvaatteet, korut ja asusteet.

”Olemme erittäin tyytyväisiä jo avattujen myymälöiden saavuttamasta, odotuksemme jopa ylittäneestä suosiosta”, toteaa Cubus Finland Oy:n operatiivinen johtaja Henriikka Puolanne. ”Strategiamme on tulla ihmisten luokse, joten ensi viikolla avattavan Suomen 7. Cubuksen lisäksi myös loput syksyn aikana avattavat liikkeet tulevat löytymään talousalueidensa avainpaikoilta.”

Vaikka Cubus onkin Suomessa vielä uusi tulokas, on yrityksellä pitkä historia ja vankka asema rennon skandinaavisen muodin edustajana. ”Uskomme vankasti, että Cubuksen helppokäyttöiset ja trendikkäät vaatteet löytävät nopeasti tiensä suomalaisnaisten vaatekaappeihin. Tarkoituksenamme on levittäytyä säännönmukaisesti ympäri Suomen ja rakentaa tänne viiden vuoden aikana noin viidenkymmenen vaatekaupan ketju”, linjaa Henriikka Puolanne Cubuksen suunnitelmia Suomessa.

Cubuksella on kotimaassaan Norjassa 160 myymälää ja Ruotsissa, Puolassa, Saksassa, Latviassa ja nyt myös Suomessa yhteensä 105 myymälää. Yhteensä 265 myymälää kattavan Cubus-ketjun liikevaihto vuonna 2010 oli 381 miljoonaa euroa ja liikevoitto 58 miljoonaa euroa. Cubus-ketjun kasvoina toimii ruotsalainen supermalli Mini Andén, jonka tähdittämät mainokset saapuvat nyt kaunistamaan myös Suomen katukuvaa ja mediaa.

”Olemme iloisia siitä, että Cubus avaa Rovaniemellä Sampokeskuksessa. Cubus vahvistaa Sampokeskuksen jo nyt vahvaa pukeutumisen ja muodin tarjontaa ja tuo lisää valikoimaa muodista kiinnostuneelle naiselle. Cubuksen konsepti edullisista ja laadukkaista naisten vaatteista osuu erityisen hyvin Sampokeskukseen ja kauppakeskuksessa jo asioiviin muodista ja pukeutumisesta kiinnostuneisiin asiakkaisiin.  Uskon, että Sampokeskuksen asiakkaat ottavat Cubuksen nopeasti omakseen”, kertoo Cityconin vuokrauksen yhteyspäällikkö Anne Dahl.

”Cubus on ennakkoesittelyssä Sampokeskuksen Muotipäivien näytöksissä tulevana lauantaina 15.10. Muotipäivillä vierailee ja näytökset juontaa Miss Suomi Sara Sieppi”, kertoo Sampokeskuksen kauppakeskuspäällikkö Ahti Ylimäinen.

Lisätiedot:

Henriikka Puolanne, Operational Manager

Cubus Finland Oy, puh: 040 180 1118, Email: henriikka.puolanne@cubus.com

Ahti Ylimäinen, kauppakeskuspäällikkö
Citycon Oyj, Sampokeskus, puh. 0400 843 321, Email:
ahti.ylimainen@citycon.fi

Holdingyhtiö Varner Group

Cubuksen mallistoon voi tutustua osoitteessa: www.cubus.com ja lehdistömateriaalia löytyy osoitteesta:www.cubus.com/press

Holdingyhtiö Varner Group on Pohjolan suurin yksityisessä omistuksessa oleva muotialan yritys, joka toimii yhdeksässä maassa, ja vuonna 2010 sillä oli 1 162 myymälää. Tekstiilialalla toimivan Varner Groupin omistuksessa on 12 tytäryritystä. Varner Groupin pääkonttori sijaitsee Billingstadissa Norjassa.

Vuonna 2010 Varner Groupin liikevaihto oli 1 178 miljoonaa euroa ja tulos 162 miljoonaa euroa. Konsernin liikevoitto vuonna 2010 oli 12.3 prosenttia (11 prosenttia vuonna 2009 ja 6,6 prosenttia vuonna 2008). Suomessa tunnettuja Varner Group -liikkeitä ovat Dressmann, Carlings ja nyt myös Cubus.

Citycon Oyj

Citycon on kauppakeskusten aktiivinen omistaja ja pitkäjänteinen kehittäjä. Yhtiö luo puitteet menestyvälle kaupankäynnille. Cityconin kauppapaikat palvelevat sekä kuluttajia että vähittäiskauppaa. Yhtiö ottaa huomioon ympäristön edun ja kauppapaikkojensa lähialueiden hyvinvoinnin.

Citycon on kauppakeskusliiketoiminnan markkinajohtaja Suomessa ja sillä on vahva asema Ruotsissa ja vakaa jalansija Baltiassa. Yhtiö omistaa tai johtaa yhteensä 37 kauppakeskusta ja 45 muuta kauppapaikkaa. www.citycon.fi