ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10§:N MUKAINEN ILMOITUS

GEOSENTRIC OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.10.2011 klo 15:10

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10§:N MUKAINEN ILMOITUS

GeoSentric Oyj on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9§:ssä tarkoitetun ilmoituksen omistusosuuksien muutoksista yhtiön omistuksessa.

Schroder Investment Management Limited (rekisteröity Iso-Britanniassa yritystunnuksella 1893220, “Schroder”) omistaa asiakkaidensa varainhoitajana GeoSentric Oyj:n (”Yhtiö”) osakkeita ja vaihtovelkakirjoja. Yhtiön 24.10.2011 tiedottaman mukaisesti Yhtiö on vastaanottanut sijoitussitoumuksia suunnatun osakeannin toisessa osassa (”GSOY-Anti”) ja päättänyt laskea liikkeeseen yhteensä 643.750.000 uutta osaketta €0,0004 osakemerkintähinnalla, nostaen täten uutta rahoitusta €257.500 määrästä. Schroder ei osallistunut edellä mainitun GSOY-Annin toiseen osaan asiakkaidensa varainhoitajana.

Schroderin asiakkaiden omistusosuuksista on julkistettu aiempi arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10§:n mukainen ilmoitus 17.10.2011. Schroderin yksittäisen asiakkaan tai asiakasryhmän omistusosuudessa, lukuun ottamatta Ansa Groupia, ei ole edellä todetun GSOY-Annin toisen osan myötä tapahtunut muutoksia, jotka edellyttäisivät arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9§:n tarkoittaman ilmoituksen antamista.

GSOY-Annin toisen osan seurauksena Ansa Groupin hallinnoimien osakkeiden määrä on laskenut alle 3/20 osuuden sen hallinnoimien osakkeiden lukumäärän ollessa 468.377.779 vastaten 13,53 % GSOY-Annin toisen osan jälkeisestä täysin laimentuneesta osake- ja äänimäärästä (aiemmin tiedotettu 16,62%). Ansa Groupiin kuuluvan Ansa Merchant Bank Ltd Nom 001 omistusosuus GSOY-Annin toisen osan jälkeen on 11,13 % (aiemmin tiedotettu 13,67 %).

Mikäli kaikki 2008 vaihtovelkakirjat vaihdettaisiin Yhtiön osakkeiksi, Schroderin kaikkien asiakkaiden yhteenlaskettu omistusosuus voisi nousta aiemmin ilmoitetun mukaisesti 641.134.066 osakkeeseen vastaten 18,03 % vaihdon jälkeisestä täysin laimentuneesta osake- ja äänimäärästä (aiemmin tiedotettu 22,01 %). Mikäli kaikki 2008 vaihtovelkakirjat vaihdettaisiin Yhtiön osakkeiksi, Ansa Groupin omistusosuus, 499.226.835 osaketta, vastaisi 14,04 % vaihdon jälkeisestä laimentuneesta osakemäärästä (aiemmin tiedotetusta 17,14%:sta). Ansa Merchant Bank Ltd Nom 001 omistusosuus, 404.617.403 osaketta vaihtovelkakirjojen vaihtamisen jälkeen, vastaisi 11,38% (aiemmin 13,89 %) vaihdon jälkeisestä täysin laimentuneesta osake- ja äänimäärästä.

Tämän tiedotteen päivämäärällä GeoSentric Oyj:n rekisteröity osakemäärä on 924.656.354 ja osakepääoma 8.955.761,65 euroa.

GeoSentric Oyj

Lisätietoja: investors@gypsii.com