Hans Backman - ny CFO på NIBE

Hans Backman börjar idag som CFO på NIBE Industrier i Markaryd och efterträder legendariske Leif Gustavsson som med ålderns rätt börjar trappa ned efter drygt 45 års anställning på NIBE.

Markaryd, 2011-11-01 16:02 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Hans Backman (45) kommer närmast från Alstom Transport, där han sedan 2009 varit finansdirektör för deras bolag i Tyskland och Österrike. Tidigare har Hans en 17 år lång karriär inom SKF, såväl i Sverige som internationellt och har bland annat medverkat vid många företagsförvärv. Hans är civilekonom och har också en Executive MBA.

”Hans Backmans gedigna internationella erfarenhet, bland annat i samband med företagsförvärv, kommer att passa NIBE väl. Hans får också en perfekt NIBE-mentor i Leif Gustavsson som kommer att fortsätta som senior advisor”, säger Gerteric Lindquist, VD för NIBE.

Hans, som ursprungligen är göteborgare, bor sedan många år i Berlin men kommer att flytta tillbaka till Sverige med fru och de två barnen, 9 och 14 år.

Vi hälsar Hans hjärtligt välkommen till NIBE.

Ytterligare information och kontakt
Benny Torstensson                        Informationschef: 0433-73 070