FastPassCorp modtager stor strategisk ordre fra Norge

FastPassCorp har modtaget en ordre på ca 100.000 brugere fra den norske sygehusregion omkring Oslo: Helse Sør-Øst. Ordren er vundet af IT-konsulent firmaet Manag-E Nordic, som er specialiceret i HP SW-produkter. Ordren er tegnet med Sykehuspartner, som er ejet af Helse Sør-Øst og udfører alle IT opgaver for Helse Sør-Øst.

Helse Sør-Øst ønsker, at alle ansatte selv kan rette en glemt adgangskode, når man har glemt den nuværende kode. Idag giver det tidstab for de mange ansatte og ekstra arbejde i IT-afdelingen, når brugeren skal ringe ind for at få løst opgaven.

Sykehuspartner har derfor gennemført et offentligt udbud efter forhandling, hvor FastPass leveret af Manag-E Nordic blev valgt. Implementering påbegyndes umiddelbart og de første 30.000 brugere forventes at være i produktion inden jul. Løsningen implementeres som en ægte Managed Service Provider løsning, hvor Sykehuspartner centralt drifter løsningen for de ca 10 tilsluttede sygehuse.

FastPassCorp ser ordren som en stærk bekræftelse på strategien med at løse password-opgaven for de største og mest komplekse kunder i verden, da det er der, gevinsten ved selv-betjening af kodeord er størst.

De økonomiske konsekvenser af ordren offentliggøres ikke.

Ordren understøtter de tidligere udmeldte forventninger til resultatet for 2011.