Tecnotree kannustaa Afrikkalaisia operaattoreita parantamaan tehokkuuttaan yhtenäistämällä puhe- ja viestintäpalveluja

Uudet kaupat esimerkkeinä saavutettavista hyödyistä ja kustannussäästöistä

Tecnotree Oyj
10.11.2011 klo 8.30

Tecnotree on ryhtynyt kannustamaan afrikkalaisia operaattoreita hyödyntämään eurooppalaisten kollegoidensa puhe- ja viestintäpalvelujen yhtenäistämisprojekteista saatuja oppeja ja julkistaa kaksi tällaista projektia, joissa hyödynnetään Tecnotree AgilityTM Consolidated Voicemail* ratkaisua.

Kolmansien osapuolten IP-pohjaisten puhe- ja viestintäpalvelujen tarjonnan kasvu sekä perinteisten puhe- ja viestipalveluiden tuottaman liikevaihdon lasku pakottavat operaattorit modernisoimaan vanhoja viestintäjärjestelmiä joustavampiin ja kustannustehokkaampiin ratkaisuihin. Tecnotreen puhepostiratkaisu tukee näitä pyrkimyksiä yksinkertaistamalla ja yhtenäistämällä palveluarkkitehtuuria sekä kykenee mukautumaan lanka- ja matkapuhelinverkkojen tulevaisuuden muutoksiin.

Tänään julkistetut kaupat on solmittu Cyta ja Tele2 –operaattorien kanssa Kyproksella ja Norjassa. Molemmat operaattorit toimivat kehittyneillä ja erittäin kilpailluilla markkinoilla, missä puhepostiratkaisulta edellytetään kykyä palvella sekä matkapuhelinasiakkaita että kiinteänverkon asiakkaita pitkälle tulevaisuuteen. Lisäksi operaattorit odottavat operatiivisesta toiminnasta ja ylläpitomaksuista saavutettavia kustannussäästöjä, koska käytettävien teknologioiden ja järjestelmien määrä vähenee.

”Tecnotreen järjestelmäarkkitehtuuri on kustannustehokas ja sopii täydellisesti meidän ”full IP” verkkostrategiaamme. Uuden ratkaisun avulla voimme helpommin ja nopeammin lanseerata uusia palveluita sekä parantaa tehokkuuttamme”, kertoo Vegard Tvedt Tele2:lta.

Chrysis Phiniotis Cyta:lta lisää: “Valitsimme Tecnotreen toimittajaksemme koska heillä on edistyksellistä teknologiaa ja he ovat käytännössä osoittautuneet luotettavaksi toimittajaksi, joka pystyy vastaamaan meidän tulevaisuuden haasteisiin ja innovoimaan uusia palveluja.”

”Myös Afrikan matkapuhelinmarkkinoilla, jotka kasvavat nopeimmin maailmassa**, operaattorit kamppailevat laskevia liikevaihtoja vastaan julkistamalla uusia puhe- ja viestintäpalveluja. Yksi esimerkki uusista palveluista on Visual Voicemail -palvelu. Yhtenäinen ja kustannustehokas palveluarkkitehtuuri on myös erittäin tärkeä kilpailutekijä”, sanoo Timo Laaksonen Tecnotreen kaupallinen johtaja. ”Kuten Tele2:n ja Cyta:n kanssa, me olemme jatkuvasti tarkasti kuulolla operaattorien suuntaan ymmärtääksemme ja tukeaksemme heitä muutoksessa kohti digitaalista markkinapaikkaa”.

Tiedoksi toimittajille:
* Tecnotree AgilityTM Consolidated Voicemail ratkaisu pohjautuu Tecnotree AgilityTM Telco & Media Server ja Tecnotree AgilityTM Voicemail Server tuotteisiin

** Perustuu Gartner Researchin heinäkuussa 2010 julkaisemaan tutkimukseen ‘The Outlook for Mobile Services in Africa’, jonka mukaan “Mobile connections will grow by almost 60% between year-end 2009 and 2014, reaching 724 million, a penetration rate of 66.3%”

Timo Laaksonen, Tecnotreen kaupallinen johtaja, 09 804 781

NASDAQ OMX Helsinki Oy
www.tecnotree.com

Tecnotree lyhyesti
Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, viestimiseen, asiakkuudenhallintaan ja sisältöliiketoimintaan. Tecnotreen ratkaisujen avulla tietoliikennepalvelujen tarjoajat voivat kasvattaa liiketoimintaansa luomalla digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja, ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Tecnotree tunnetaan joustavuudestaan ja sitoutuneisuudestaan. Yhtiöllä on yli 900 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 120 operaattoria. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com

Cyta lyhyesti
www.cyta.com.cy