Bredt funderet vækst

MEDDELELSE NR. 63
11. november 2011

Periodemeddelelse for 1. kvartal 2011/12 (1. juli - 30. september 2011)

Bredt funderet vækst

I 1. kvartal af regnskabsåret 2011/12 steg ChemoMetecs omsætning med 12,2% i forhold til samme periode sidste år. Væksten er bredt funderet og således drevet af et øget salg af såvel instrumenter som af forbrugsartikler. ChemoMetec lancerede efter kvartalets udløb sin seneste satsning, celletælleren NucleoCounter NC-200, som tilbyder markedets hurtigste og meste præcise celletællinger. Resultatet af selskabets øvrige produktudvikling er ligeledes forløbet tilfredsstillende i kvartalet.

Hovedpunkter

• Omsætningen i 1. kvartal steg med 12,2% sammenlignet med samme periode sidste år.
  • Resultatet af primær drift (EBIT) er på niveau med forventningerne.
  • Selskabet lancerede ultimo oktober 2011 celletælleren NucleoCounter NC-200
  • Forventningerne til regnskabsåret 2011/12 fastholdes til en omsætning i intervallet DKK 42-44 mio. og en EBIT i intervallet DKK 1-3 mio.

Se endvidere vedhæftede selskabsmeddelelse.

Administrerende direktør Martin Glensbjerg, ChemoMetec A/S,

Telefon: (+45) 4813 1020

Om ChemoMetec A/S

ChemoMetec udvikler, producerer og markedsfører analyseinstrumenter til celletælling og en lang række andre målinger. ChemoMetecs analyseinstrumenter markedsføres globalt inden for blandt andet pharma, biotek og landbrug. ChemoMetec har nogle af verdens førende medicinalvirksomheder blandt sine kunder, herunder Novo Nordisk, H. Lundbeck, Merck, AstraZeneca og Johnson & Johnson.

ChemoMetec blev etableret i 1997 og er børsnoteret på Nasdaq OMX Copenhagen. Se også www.chemometec.com.