Berlin III A/S, Periodemeddelelse 1. juli - 1. september 2011

Aalborg, 18. november 2011
CVR. nr. 29 24 64 91
www.berlin3.dk

Periodemeddelelse for Berlin III A/S, perioden 1. juli – 30. september 2011.

• Resultat før dagsværdiregulering og skat er for perioden EUR 1,1 mio. mod EUR 0,7 mio. i 2010/11.
  • Lejeindtægter steg med 2,7 % sammenlignet med samme periode sidste år og udgjorde i perioden EUR 3,8 mio.
  • Tomgangen er reduceret til 3,5 % mod 4,6 % i samme periode 2010/2011.
  • Der er i perioden ikke foretaget dagsværdireguleringer af selskabets ejendomme

Der henvises i øvrigt til vedhæftede hoved- og nøgletal.

Begivenheder i perioden:

Perioden har været præget af forhandlinger om salg af selskabets ejendomsportefølje, herunder afholdelse af ekstraordinær generalforsamling samt tilrettelægning og opstart af due diligence proces. I forlængelse heraf, er der efter periodens udløb indgået en betinget aftale om salg jf. selskabsmeddelelse nr. 85/2011.

Inden ovennævnte forhandlinger blev påbegyndt – og uafhængigt heraf – blev der i juli 2011 indgået aftale om salg af en enkelt ejendom beliggende Immanuelkirchstrasse 23, med en avance i forhold til bogført værdi på ca. TEUR 400. Salget er efter periodens udløb endeligt afviklet, og købesummen er modtaget.

Forhandlingerne om forlængelse af tre lån som omtalt i selskabsmeddelelse nr. 72/2011 er fortsat og der er i princippet opnået enighed med banken. Den endelige godkendelse i bankens kreditkomité afventer endelig afklaring omkring ovennævnte salg, da lånevilkårene i tilfælde af ejerskifte ønskes ændret.

I bestræbelserne på at optimere indtægtssiden er der på basis af det Berlins nye ”Mietspiegel” fra maj 2011 varslet en række lejeforhøjelser med et samlet volumen, der målt på hele porteføljen svarer til omtrent 3%.

På driftssiden i øvrigt er den hidtidige strategi med aktiv tomgangsbekæmpelse fortsat. Et middel hertil er lejlighedsmoderniseringer, og der er i perioden afholdt moderniseringsudgifter på ca. TEUR 260.

På den ledelses- og driftsmæssige front er Jesper Korsbæk pr. 1. august 2011 tiltrådt som administrerende direktør, og administrationsaftalen med Dan-Ejendomme er ophørt med udgangen af september 2011.

Berlin III A/S – Hoved- og nøgletal:

Venligst se vedhæftede fil.

Ledelsens forventninger til regnskabsåret 2011/2012:

I tilfælde af fortsat drift med uændret porteføljesammensætning gennem hele regnskabsåret forventes en lejeindtægt omkring EUR 15,2 mio. og et resultat før værdireguleringer og skat omkring EUR 3,7 mio.

Hellerup, november 2012

Henrik Frisch, formand

Kontaktperson:

Eventuelle henvendelser vedrørende fondsbørsmeddelelsen rettes til selskabets formand Henrik Frisch på telefon + 45 20 10 60 11 eller selskabets administrerende direktør Jesper Korsbæk på telefon + 45 40 18 86 89.