Beslaglæggelse af vindmølleparken Energia Alternativa (Cagliari II) på Sardinien delvist ophævet

København, 22. november 2011

Selskabsmeddelelse nr. 49/2011

Greentech Energy Systems A/S har fået oplyst, at retten i Cagliari har ophævet beslaglæggelsen af 7 ud af 16 møller og givet tilladelse til, at arbejdet for at færdiggøre vindmølleparken Energia Alternativa (Cagliari II) i Cagliari (Sardinien) genoptages. Som meddelt den 6. juni 2011 blev opførelsen af vindmølleparken indstillet af forebyggende årsager, idet der ifølge den offentlige anklager angiveligt er begået uregelmæssigheder i forbindelse med udviklingen af projektet i perioden fra 2003 til 2008.

Greentech har arbejdet hårdt på at imødekomme de forhold, der er rejst af myndighederne, og har tillid til, at beslaglæggelsen af de resterende 9 møller vil blive ophævet snarest, således at den offentlige anklager kan lukke sagen. Greentech anser ophævelsen af den resterende beslaglæggelse som en ren formalitet.

Bestyrelsesformanden for Greentech, Peter Høstgaard-Jensen, siger i en kommentar:

"Greentech er meget stolt af, at den nye ledelse demonstrerer viden om branchen ved så hurtigt at løse lovgivnings- og forvaltningsmæssige problemer i Italien. Dette er endnu en gang et bevis på den nye ledelses evne til at levere resultater."

For yderligere information:
Adm. direktør Sigieri Diaz della Vittoria Pallavicini, tlf.: 33 36 42 02