Nokia hakee Nokian osakkeiden listalta poistamista Frankfurtin arvopaperipörssistä

Nokia Oyj
24.11.2011 klo 09.00

Nokia on päättänyt hakea osakkeidensa listalta poistamista Frankfurtin arvopaperipörssistä, koska kaupankäyntivolyymit Nokian osakkeilla ovat laskeneet kyseisellä kaupankäyntipaikalla. Nokia aikoo tehdä listaltapoistamishakemuksen Frankfurtin pörssin johtokunnalle. Viimeisen Nokian osakkeen kaupankäyntipäivän Frankfurtin pörssissä arvioidaan olevan vuoden 2012 ensimmäisen puoliskon aikana, riippuen kuitenkin johtokunnan päätöksestä asiassa.

Kaupankäynti Nokian osakkeilla Frankfurtin pörssissä on vähentynyt vuosien aikana ja edustaa tällä hetkellä vain pientä osaa yhtiön osakkeella maailmanlaajuisesti käytävästä kaupasta. Nokia poistui pörssilistalta Lontoossa vuonna 2003, Pariisissa vuonna 2004 ja Tukholmassa vuonna 2007. Nokian osakkeilla voidaan edelleen käydä kauppaa euroalueella NASDAQ OMX Helsingin pörssissä ja American Depositary Shares -muodossa New Yorkin pörssissä (NYSE) Yhdysvalloissa.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, jonka tuotteista on tullut olennainen osa ihmisten elämää ympäri maailmaa. Joka päivä yli 1,3 miljardia ihmistä käyttää Nokian laitteita jakaakseen kokemuksiaan, saadakseen tietoa, löytääkseen tiensä tai yksinkertaisesti puhuakseen toisilleen. Nokian innovatiivinen teknologia ja muotoilu ovat tehneet sen brändistä yhden maailman tunnetuimmista. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: http://www.nokia.com/about-nokia

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia