SRV rakentaa Euroopan suurimman soijatehtaan Uuteenkaupunkiin

Espoo, Suomi, 2011-11-24 08:04 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Sijoittajauutinen 24.11.2011

SRV on valittu Uudenkaupungin uuden soijatehtaan projektinjohtourakoitsijaksi. Soijatehtaan rakennuttaja on tehtaan toiminnasta vastaava Finnprotein Oy ja tehdas tulee olemaan lajissaan Euroopan suurin. Tehtaan päätuotteet ovat rehurouhe eläimille sekä soijakonsentraatti eli proteiinitiivisteen raaka-aine elintarviketeollisuudelle. Lisäksi syntyy soijaöljyä, lesitiiniä, melassia ja kuoriketta.

Finnprotein Oy:n tehdas rakennettaan Uudenkaupungin Orivon teollisuusalueelle noin kymmenen hehtaarin tontille. Tontille rakennettaan yhteensä 18 erillistä rakennusta tai rakennelmaa, joista suurimmat ovat 30 metriä korkea uuttamorakennus ja kolme halkaisijaltaan 20 metrin ja korkeudeltaan 25 metrin siiloa.

Hankkeen päärahoittaja on kansainvälinen investointiyhtiö Renaissance Partners, sekä joukko kotimaisia institutionaalisia sijoittajia: Varma, Eteran, Pontos Group ja Suomen Teollisuussijoitus sekä Nordea, Pohjola ja Finnvera.

SRV:n projektinjohtourakan arvo on kymmeniä miljoonia euroja. Rakennustyöt kohteessa on aloitettu ja nyt sovitun ensimmäisen vaiheen osuus valmistuu vuonna 2013.

Heimo Sillanpää, tuotantojohtaja, puh. 020 145 5536