YHTIÖKOKOUSKUTSU

Vantaalla 25.11.2011 klo 14:30

YHTIÖKOKOUSKUTSU

Saga Furs Oyj:n osakkeenomistajat kutsutaan yhtiön varsinaiseen yhtiökokoukseen, joka pidetään torstaina 19.1.2012 alkaen klo 12.30 Radisson Blu Royal -hotellin tiloissa osoitteessa Hovioikeudenpuistikko 18, Vaasa. Kokoukseen ilmoittautuneiden vastaanottaminen ja äänestyslippujen jakaminen aloitetaan klo 12.00.

A. YHTIÖKOKOUKSESSA KÄSITELTÄVÄT ASIAT

Yhtiökokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1. Kokouksen avaaminen

2. Kokouksen järjestäytyminen

3. Pöytäkirjantarkastajien ja ääntenlaskun valvojien valinta

4. Kokouksen laillisuuden toteaminen

5. Läsnä olevien toteaminen ja ääniluettelon vahvistaminen

6. Tilikauden 1.9.2010–31.8.2011 tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen sekä toimintakertomuksen ja tilintarkastuskertomuksen esittäminen

7. Tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen vahvistaminen

8. Taseen osoittaman voiton käyttäminen ja osingonmaksusta päättäminen

Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että tilikaudelta 1.9.2010 - 31.8.2011 maksetaan osinkona 1,45 euroa A-osakkeelta ja 1,45 euroa C-osakkeelta. Osinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka osingonmaksun täsmäytyspäivänä 24.1.2012 on merkitty Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osinko maksetaan 31.1.2012.

Lisäksi hallitus ehdottaa yhtiöjärjestyksen 3 §:n mukaisesti, että tilikauden voitosta siirretään 10 prosenttia eli 1.380.000 euroa vapaaseen omaan pääomaan kuuluvaan suhdannerahastoon.

9. Vastuuvapaudesta päättäminen hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle

10. Hallituksen jäsenten palkkioista päättäminen

11. Hallituksen jäsenten lukumäärästä päättäminen

12. Hallituksen jäsenten ja heidän varamiestensä valitseminen

13. Tilintarkastajan palkkiosta päättäminen

14. Tilintarkastajan valitseminen

15. Osakkeenomistaja Carl-Magnus Schaumanin seuraavat ehdotukset yhtiökokoukselle

15.1. Ehdotus yhtiöjärjestyksen 2 §:n muuttamiseksi

Yhtiön yhtiöjärjestyksen 2 § ehdotetaan muutettavaksi niin, että yhtiön toimiala kattaa myös turkisten markkinoinnin.

15.2. Ehdotus yhtiöjärjestyksen 11 §:n muuttamiseksi

Yhtiön yhtiöjärjestyksen 11 § ehdotetaan muutettavaksi niin, että yhtiön tilikausi alkaa 1. päivänä lokakuuta ja päättyy 30. päivänä syyskuuta.

15.3. Ehdotus osakepääoman palauttamiseksi osakkeenomistajille

Osakepääomaa ehdotetaan palautettavaksi osakkeenomistajille 2 euroa osakkeelta, eli yhteensä 7.200.000 euron verran. Ehdotus on ehdollinen sille, että yhtiökokous tekee samalla asiakohdan 15.4. mukaisen päätöksen.

15.4. Ehdotus osakepääoman rahastokorotukseksi

Osakepääomaa ehdotetaan korotettavaksi rahastokorotuksella 2 euroa osakkeelta, eli yhteensä 7.200.000 euron verran siirtämällä vastaava määrä vapaasta omasta pääomasta osakepääomaan.

15.5. Ehdotus osakkeiden lunastamiseksi

Yhtiön ehdotetaan lunastavan ja mitätöivän vapaata omaa pääomaa käyttäen ja osakepääomaa alentamatta enintään kymmenesosan (1/10) kaikista yhtiön osakkeista siten, että lunastettavista osakkeista enintään kymmenesosa (1/10) on A-osakkeita ja enintään kymmenesosa (1/10) C-osakkeita.

16. Kokouksen päättäminen

B. YHTIÖKOKOUSASIAKIRJAT

Yhtiökokoukselle tehdyt päätösehdotukset, tämä yhtiökokouskutsu sekä Saga Furs Oyj:n vuosikertomus, joka sisältää yhtiön tilinpäätöksen, konsernitilinpäätöksen, toiminta­kertomuksen ja tilintarkastuskertomuksen, ovat saatavilla torstaina 29.12.2011 alkaen yhtiön pääkonttorissa sekä yhtiön internetsivuilla osoitteessa www.sagafurs.com. Yhtiökokoukselle tehdyt ehdotukset ja muut edellä mainitut asiakirjat ovat myös saatavilla yhtiökokouksessa, ja jäljennökset mainituista asiakirjoista toimitetaan niitä pyytävälle osakkeenomistajalle. Yhtiökokouksen pöytäkirja on nähtävillä edellä mainituilla internetsivuilla viimeistään 2.2.2012 alkaen.

C. OHJEITA KOKOUKSEEN OSALLISTUJILLE

1. Osallistumisoikeus ja ilmoittautuminen

Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on osakkeenomistajalla, joka viimeistään yhtiökokouksen täsmäytyspäivänä maanantaina 9.1.2012 on merkitty osakkeenomistajaksi Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osakkeenomistaja, jonka osakkeet on merkitty hänen henkilökohtaiselle arvo-osuustililleen, on rekisteröity yhtiön osakasluetteloon.

Myös osakkeenomistajalla, jonka osakkeita ei ole siirretty arvo-osuusjärjestelmään, on oikeus osallistua yhtiökokoukseen edellyttäen, että osakkeenomistaja oli rekisteröity yhtiön osakasrekisteriin ennen 1.10.1994. Tässä tapauksessa osakkeenomistajan on esitettävä yhtiökokouksessa osakekirjansa tai muu selvitys siitä, että omistusoikeutta ei ole siirretty arvo-osuustilille.

Osakkeenomistajan, joka haluaa osallistua yhtiökokoukseen, on ilmoittauduttava viimeistään maanantaina 16.1.2012. kello 16.00. Yhtiökokoukseen voi ilmoittautua:

a)   puhelimitse numeroon (09) 84 981 / Anna Saloranta;

b)   sähköpostitse osoitteeseen anna.saloranta@sagafurs.com; tai

c)   kirjallisesti osoitteeseen Saga Furs Oyj / Anna Saloranta, PL 4, 01601 Vantaa.

Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa osakkeenomistajan nimi, henkilötunnus/y-tunnus, osoite, puhelinnumero sekä mahdollisen avustajan nimi. Osakkeenomistajien Saga Furs Oyj:lle luovuttamia tietoja käytetään vain yhtiökokouksen ja siihen liittyvien tarpeellisten rekisteröintien yhteydessä.

Yhtiökokouksessa läsnä olevalla osakkeenomistajalla on osakeyhtiölain 5 luvun 25 §:n mukainen kyselyoikeus kokouksessa käsiteltävistä asioista.

2. Asiamiehen käyttäminen ja valtakirja

Osakkeenomistaja saa osallistua yhtiökokoukseen ja käyttää siellä oikeuksiaan asiamiehen välityksellä. Osakkeenomistajan asiamiehen on esitettävä päivätty valtakirja tai hänen on muuten luotettavalla tavalla osoitettava olevansa oikeutettu edustamaan osakkeenomistajaa.

Jos osakkeenomistajalla on osakkeita eri arvo-osuustileillä, osakkeenomistaja voi osallistua yhtiökokoukseen useamman kuin yhden asiamiehen välityksellä siten, että asiamiehet edustavat osakkeenomistajaa eri arvo-osuustileillä olevilla osakkeilla. Tällöin ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa osakkeet, joiden perusteella kukin asiamies edustaa osakkeen­omistajaa.

Mahdolliset valtakirjat pyydetään toimittamaan ennen ilmoittautumisajan päättymistä yhtiölle.

3. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja

Osakkeenomistajan, jonka osakkeet on hallintarekisteröity ja joka haluaa osallistua yhtiö­kokoukseen, tulee ilmoittautua tilapäisesti merkittäväksi yhtiön osakasluetteloon yhtiö­kokoukseen osallistumista varten. Hallintarekisteröity osakkeenomistaja voi osallistua yhtiökokoukseen, jos hänellä on osakeomistuksensa perusteella oikeus olla merkittynä osakasluetteloon yhtiökokouksen täsmäytyspäivänä 9.1.2012. Tilapäistä merkintää koskeva ilmoitus on tehtävä viimeistään 16.1.2012 ennen klo 10.00. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistajan ilmoittautumista yhtiön osakasluetteloon tilapäistä merkintää varten pidetään ilmoittautumisena yhtiökokoukseen. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistajaa kehotetaan pyytämään omaisuudenhoitajaltaan tarvittavat ohjeet koskien rekisteröitymistä osakas­luetteloon, valtakirjojen antamista ja ilmoittautumista yhtiökokoukseen.

4. Muut tiedot

Yhtiöllä on kokouskutsun päivänä 25.11.2011 yhteensä 900.000 A-osaketta, jotka tuottavat yhtiö­kokouksessa yhteensä 10.800.000 ääntä, sekä yhteensä 2.700.000 C-osaketta, jotka tuottavat yhtiökokouksessa yhteensä 2.700.000 ääntä. Yhteensä yhtiöllä on kokouskutsun päivänä 3.600.000 osaketta, jotka tuottavat yhteensä 13.500.000 ääntä.

Vantaalla marraskuun 25. päivänä 2011

SAGA FURS OYJ