Justeringsmeddelelse

Ved afgivelse af delårsrapport pr. 26. august 2011 for regnskabsårets første ni måneder for perioden frem til 30. juni 2011 var anført følgende til årets forventede resultat før skat:

”Under hensyntagen til det meddelte resultat samt forløbet frem til 24. august d.å. i regnskabsårets 4. kvartal, som er påvirket af et negativt forløb på dagsværdiregulering af værdipapirer samt en negativ dagsværdiregulering på valutalån m.v., justeres det forventede årsresultat før skat fra et resultat på kr. 65 - 75 mio. til et resultat på kr. 30 - 40 mio. Forventningen forudsætter stabile rente-, værdipapir- og valutaforhold. Basisindtjeningen indgår i ovennævnte forventninger med kr. 20 - 22 mio. mod tidligere kr. 20 - 25 mio.”

På baggrund af en foreløbig gennemgang af udkast til årsrapport pr. 30. september 2011 forventes et positivt resultat før skat på kr. 20,6 mio. mod tidligere forventet kr. 30,0 - 40,0 mio., som meddelt i delårsrapport af 26. august 2011. Afvigelsen skyldes primært et negativt forløb på dagsværdiregulering af obligationer m.v. Basisindtjeningen andrager kr. 16,5 mio. og har udviklet sig noget lavere end forudsat - primært som følge af noget større tab og hensættelser på pantebreve end forventet.

Supplerende kan oplyses, at koncernens resultat før skat for regnskabsårets 4. kvartal er negativt med kr. 42,7 mio., heri indgår en basisindtjening på kr. 3,5 mio.

Revision af årsrapporten er påbegyndt, men endnu ikke afsluttet, hvorfor der kan komme justeringer til ovennævnte forventede resultat før skat.

Endelig årsregnskabsmeddelelse forventes udsendt den 20. december 2011.

Henvendelse vedrørende nærværende meddelelse kan rettes til undertegnede.

Investeringsselskabet Luxor A/S

Svend Rolf Larsen, direktør