KommuneKredit - udstedelse af aktieindekserede obligationer ”0 % KommuneKredit Grøn Energi 2016”

KommuneKredit afsluttede planmæssigt tegningen af de aktieindekserede obligationer ”0 % KommuneKredit Grøn Energi 2016” (ISIN kode DK0030284963) fredag den 25. november 2011.

Som Arrangør skal Garanti Invest på vegne af KommuneKredit (Udsteder) meddele, at der i alt blev tegnet for et beløb svarende til nominelt DKK 87.500.000. Tegningen er foretaget af en bred kreds af investorer via Garanti Invest pengeinstitutterne.

Den Faste Afkastfaktor på obligationerne blev fastlagt tirsdag den 29. november 2011 på baggrund af de aktuelle markedsvilkår. Den Faste Afkastfaktor er således blevet fastlagt til 55,0 %. Med reference til det offentliggjorte Informationsmateriale, kan det endvidere oplyses, at vilkårene er fastlagt på baggrund af en implicit optionspræmie på 10,83 % samt en implicit værdi af nulkuponelementet på 92,17 %. Øvrige omkostninger andrager 7,0 % i alt.

Såvel tegningsbeløb som den Faste Afkastfaktor ligger inden for de på forhånd fastsatte grænser, hvorfor KommuneKredit har besluttet at udstede obligationer svarende til det tegnede nominelle beløb. Obligationerne vil blive optaget til notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S fra og med den 13. december 2011.

Startkurserne på de Underliggende Aktier vil blive fastlagt i henhold til det offentliggjorte Informationsmateriale dateret 10. oktober 2011, og vil efterfølgende blive meddelt investorerne.

For yderligere information, kontakt venligst vicedirektør Thomas Valentiner på tlf. 38 41 42 50.

Garanti Invest A/S

Arrangør