Delårsrapport - 3. kvartal 2011

Hørsholm, 2011-11-30 18:45 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Fondsbørsmeddelelse nr. 10-11

Resumé

Bestyrelsen i Deltaq a/s har i dag behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for 3. kvartal 2011. Delårsrapporten er urevideret og har følgende hovedpunkter:

Moderselskab og koncern

• Omsætningen i 3. kvartal 2011 blev 128,4 mio.kr. hvilket er en omsætningsvækst på 22,0 mio. kr. i forhold til 3. kvartal 2010. Dette svarer til en stigning på 20,7 %

• På koncernniveau har Deltaq i 3. kvartal 2011 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) af fort-sættende aktiviteter på 10,9 mio. kr., et overskud før skat af fortsættende aktiviteter på 0,7 mio. kr. og et samlet underskud efter skat og ophørende aktiviteter på 25,3 mio. kr.

• På koncernniveau har Deltaq i 3. kvartal 2011 realiseret underskud på ophørende aktiviteter på 22,8 mio. kr. som følge af konkursen i Attraq

• Moderselskabet for Deltaq har i 3. kvartal 2011 realiseret et underskud før skat på 23,0 mio. kr.

• Moderselskabets indre værdi udgør 105,3 kr. pr. aktie pr. 30. september 2011

Porteføljeselskaber

• Attraq er behandlet i fondsbørsmeddelse 9-11 af 31. oktober 2011

• Som følge heraf har moderselskabet foretaget nettonedskrivninger af porteføljeselskaberne i perioden på i alt 21,9 mio. kr. På koncern niveau er der tilsvarende realiseret et underskud af ophørende aktiviteter på 22,8 mio. kr.

• Spinning Jewelry har i 3. kvartal 2011 realiseret et driftsunderskud (EBITDA) på 3,1 mio. kr., i et kvartal med lavere aktivitet end forventet. Spinning Jewelry er påvirket af leveranceproblemer som følge af oversvømmelser hos hovedleverandører i Thailand, hvilket vil påvirke resultatet i 4. kvartal 2011 negativt

• Combilent Gruppen har i 3. kvartal 2011 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 5,1 mio. kr. og følger de lagte planer for selskabet

• Bollerup Jensen har i 3. kvartal 2011 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 3,3 mio. kr., og følger de lagte planer for selskabet

• Jeka Group har i 3. kvartal 2011 realiseret et drifts-overskud (EBITDA) på 8,0 mio. kr. og følger de lagte planer for selskabet. Cimbric har bidraget positivt til indtjeningen i perioden

Forventninger

• De seneste udmeldte forventninger til 2011 med en omsætning i niveau 500 mio. kr. og et drifts-overskud (EBITDA) i niveauet 20 - 35 mio kr. for hele koncernen fastholdes. Driftsoverskuddet (EBITDA) forventes at blive i den lave ende af intervallet primært som følge de anførte leveranceproblemer i Spinning

• Forventningerne til 2012 er en omsætning i niveauet 550 – 600 mio. kr. og et driftsoverskud (EBITDA) i niveauet 25 – 40 mio. kr.

Jesper Lacoppidan
         Adm. direktør, Deltaq a/s