Konecranes ostaa ABB Schweiz AG:n nosturijärjestelmien liiketoiminnan

Konecranes on ostanut marraskuussa 2011 ABB Schweiz AG:n nosturijärjestelmien liiketoiminnan. Sveitsin Baden-Dättwillissä toimivalla yrityksellä on 30 työntekijää. Yritys perustettiin alun perin huoltamaan ABB:n omia nosturijärjestelmiä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2010 noin 6 miljoonaa euroa. Kauppahintaa ei ole julkaistu. Yritysostolla ei odoteta olevan merkittävää vaikutusta Konecranes-konsernin vuoden 2011 tulokseen.

”ABB Schweiz AG:n nosturijärjestelmien liiketoiminta on arvokas lisä Konecranes-konsernille”, sanoo Demo Scordialo, Saksan Konecranes GmbH:n toimitusjohtaja. ”Yrityksen laaja asiakaskanta, hyvät yhteydet kaikkiin teollisuudenaloihin sekä erittäin kokeneet ja pätevät työntekijät vahvistavat entisestään asemaamme Sveitsissä.”

ABB keskittyy ennen kaikkea energia- ja automaatioteknologiaan, ja yritys toimittaa järjestelmiä ja kokonaisratkaisuja energia- ja teollisuusyhtiöille ympäri maailmaa. ABB:llä on maailmanlaajuisesti noin 130 000 työntekijää, joista yli 6 000 Sveitsissä.

Lisätietoja:
Lehdistö:
Aku Lehtinen, johtaja, WEMEA (Länsi-Eurooppa, Lähi-itä ja Afrikka)
Sähköposti: aku.lehtinen@konecranes.com tai puh: 020 427 2665

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja,
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh: 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 400 työntekijää ja 578 toimipistettä 46 maassa. Konecranes on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä (tunnus: KCR1V).