YIT KIINTEISTÖTEKNISILTÄ PALVELUILTA 5 VUODEN TAKUU TALOTEKNIIKAN HANKEKEHITYSKOHTEIDEN YLLÄPITOKUSTANNUKSILLE JA ENERGIANKULUTUKSELLE

Helsinki, 2011-12-02 09:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --
YIT OYJ                 LEHDISTÖTIEDOTE                 2.12.2011 klo 10:00

YIT Kiinteistötekniset palvelut tarjoaa vuoden 2012 alusta lähtien hankekehityskohteidensa kokonaistalotekniikkatoimituksiin 5 vuoden takuun kiinteistön ylläpitokustannuksille ja energiankulutukselle.

”Kiinteistöjen omistajalle kiinteistön taloudellisuus ja energiatehokkuus ovat tärkeitä asioita, joissa korostuu kustannusten ennakoitavuus. Autamme asiakkaitamme hallitsemaan kiinteistön kustannuksia säätämällä kiinteistön tekniset järjestelmät mahdollisimman energiatehokkaiksi ja taloudellisiksi. Uskomme, että kiinteistön asianmukaisella ylläpidolla ja energiankäytön optimoinnilla on vaikutusta kiinteistön vuokratuottoon ja jälleenmyyntiarvoon”, toimitusjohtaja Jarno Hacklin YIT Kiinteistötekniikasta sanoo.

Ylläpitokustannuksille ja energiankulutukselle tarjottava takuu on kohdekohtainen ja se määritetään tarjousvaiheessa. Takuu edellyttää, että kiinteistön talotekniikka pysyy takuuajan kokonaisuutena YIT Kiinteistötekniikan ylläpidossa SerfiFlex-konseptilla ja kiinteistö liitetään YIT:n kiinteistövalvomoon.

”YIT Kiinteistötekniikan ympäri vuorokauden toimiva kiinteistövalvomo varmistaa kiinteistön toiminnan ja energiatehokkuuden. Omat asiantuntevat palveluammattilaisemme varmistavat osaltaan ylläpidon ja huollon laadun ja kustannusten ennakoitavuuden”, kaupallinen johtaja Ville Tamminen YIT Kiinteistötekniikasta toteaa.

Kiinteistön teknisten järjestelmien toimivuus ja niiden oikeanlainen käyttö ovat kiinteistön käyttäjien ohella eniten kiinteistön energiatehokkuuteen vaikuttavia asioita. Suunnitteluratkaisuilla ja valinnoilla luodaan pohja energiatehokkuudelle, mutta ratkaisevaa on kiinteistön käytön aikainen toiminta. Jos järjestelmiä ja laitteita käytetään optimaalisesti ja ylläpidetään suunnitelmallisesti, on mahdollista saavuttaa parhaat tulokset energiatehokkuudessa.

YIT Kiinteistötekniset palvelut kehittää strategiansa mukaan energiapalveluitaan ja tuo markkinoille energiatehokkaita ja kestävän kehityksen mukaisia toimintamalleja ja teknologiaa. Niiden avulla kiinteistöjen omistajat voivat saavuttaa sekä kansallisen lainsäädännön että EU-tasoisten direktiivien asettamat vaatimukset kiinteistöjen energiatehokkuudelle.

Lisätietoja:
Jarno Hacklin, toimitusjohtaja, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puhelin 040 864 4401, jarno.hacklin@yit.fi
Ville Tamminen, kaupallinen johtaja, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puhelin 050 390 0129, ville.tamminen@yit.fi

YIT OYJ

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT Kiinteistötekniset palvelut tuottaa Suomessa alansa markkinajohtajana kaikki taloteknisten järjestelmien asennuksiin, ylläpitoon ja korjauksiin sekä kiinteistöjen käyttöön ja energiatehokkuuteen liittyvät elinkaaripalvelut.