Valberedning inför årsstämma 2012

Göteborg, Sverige, 2011-12-02 17:10 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Till ledamöter i Opus valberedning har utsetts:
- Göran Nordlund, i egenskap av styrelseordförande i Opus
- Jörgen Hentschel, representerar AB Kommandoran
- Lothar Geilen, representerar sig själv
- Martin Jonasson, representerar Andra AP-fonden
- Bengt Belfrage, representerar Nordea Fonder

Martin Jonasson valdes till ordförande i valberedningen.

Valberedningen har utsetts i enlighet med den instruktion som fastställdes vid årsstämman 2011. Valberedningen representerar tillsammans cirka 33 procent av röstetalet för samtliga röstberättigade aktier i bolaget. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2012 samt på bolagets hemsida, www.opus.se.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen inför årsstämman 2012 kan göra detta genom e-post till ir@opus.se (rubricera ”Till Valberedningen”), eller genom brev till adress: Opus Prodox AB, Att. Bernice Wellsted, Bäckstensgatan 11C, SE-431 49 Mölndal, Sverige (rubricera ”Till Valberedningen”), senast den 31 januari 2012.

Denna pressinfo finns på engelska på www.opus.se

För ytterligare information, kontakta:
Bernice Wellsted, CFO, tel. +46 31 748 34 97, +46 765 25 84 97, email. bernice.wellsted@opus.se
Göran Nordlund, styrelsens ordförande, tel. +46 704 33 13 20, email. goran.nordlund@4c.se

Bolagets Certified Adviser
Thenberg & Kinde Fondkommission AB
SE-403 12 Göteborg, Sverige

Om Opus Prodox AB (publ)
Opus-koncernens affärsidé är att utveckla, producera och sälja produkter och tjänster inom Automotive Test Equipment, Vehicle Inspection Systems och Fleet Management för den globala marknaden. Produktområdena inkluderar avgasmätare, diagnosutrustning och automatiska testlinjer. Tjänster inkluderar drift av obligatoriska bilprovningsprogram. Koncernen säljer sina produkter och tjänster i över 50 länder och har cirka 160 medarbetare. Omsättningen 2010 uppgick till cirka 230 MSEK. Opus aktier är listade på First North Premier, NASDAQ OMX.