TIIMARI OYJ ABP: TIIMARI ALENTAA GALLERIX-LIIKETOIMINNAN NÄKYMIÄ VUODELLE 2011

TIIMARI OYJ ABP                  Pörssitiedote 5.12.2011 klo 12.30

TIIMARI ALENTAA GALLERIX-LIIKETOIMINNAN NÄKYMIÄ VUODELLE 2011

Tiimari-konsernin Gallerix-liiketoiminta Ruotsissa jäi marraskuussa yhtiön ennustamasta liikevaihtotasosta. Edelleen Ruotsin vähittäiskauppamarkkinat sisältävät merkittävää epävarmuutta sen suhteen, miten joulukauppa tulee onnistumaan tänä vuonna. Tämän vuoksi yhtiön hallitus on päättänyt tarkentaa Gallerix-liiketoimintaa koskevia näkymiään vuodelle 2011 seuraavasti;

Arvioimme, että vuoden 2011 aikana Tiimari-liiketoiminnan kuukausittain raportoitavan liikevaihdon laskutrendi taittuu ja, että Tiimari-liiketoiminnan käyttökate koko vuodelta 2011 jää negatiiviseksi (2010: -1,3 milj. euroa) ja merkittävästi viime vuotta alhaisemmaksi. Gallerixin liikevaihdon arvioidaan kasvavan, mutta käyttökatteen jäävän alemmaksi kuin vuonna 2010 (2010: 0,1 milj. euroa) ja mahdollisesti negatiiviseksi.

Aiemmin yhtiö arvioi, että vuoden 2011 aikana Tiimari-liiketoiminnan kuukausittain raportoitavan liikevaihdon laskutrendi taittuu ja, että Tiimari-liiketoiminnan käyttökate koko vuodelta 2011 jää negatiiviseksi (2010: -1,3 milj. euroa) ja viime vuotta alhaisemmaksi. Gallerixin liikevaihdon arvioidaan kasvavan ja käyttökatteen olevan positiivinen sekä parempi kuin vuonna 2010 (2010: 0,1 milj. euroa).

Tiimari Oyj Abp

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Niila Rajala, +358 (0)3 812911, niila.rajala@tiimari.fi

talousjohtaja Jarmo Kanervo, +358 (0)3 812911, jarmo.kanervo@tiimari.fi

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki
tärkeimmät tiedotusvälineet
www.tiimari.com

Tiimari Oyj Abp on pörssinoteerattu yhtiö. Konserniin kuuluu kaksi vähittäiskauppakonseptia, Tiimari ja Gallerix. Liiketoimintaa harjoitetaan viidessä maassa Itämeren alueella ja myymälöitä on lähes 300. Molemmat konseptit ovat oman alansa edelläkävijöitä markkinoilla.