Harboes Bryggeri A/S

Halvårsrapport 2011-2012

Skælskør, 2011-12-12 13:17 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Vækst trods udfordrende markedsvilkår i Nordeuropa.

”Det er positivt at se, at vores intensive fokus på høj kvalitet, udvikling af nye stærke produkter og fleksible emballageløsninger kan skabe vækst i et ellers ganske udfordrende marked. Vores internationale fokus og målrettede indsats for at udnytte et attraktivt markedspotentiale i vækstregioner uden for Nordeuropa bidrager i stadig stigende omfang til koncernens resultater.

Den økonomiske udvikling, stigende råvarepriser og intensive konkurrence kombineret med en aktuel risiko for nye danske afgifter, er imidlertid udfordringer, som fortsat sætter vores indtjening under pres. Vi justerer derfor forventningerne til EBITDA til 150-160 mio. kr. mod tidligere 160-170 mio. kr.

Vi arbejder systematisk på at fastholde den solide position, vi har etableret på det nordeuropæiske marked, og samtidig styrke vores eksponering mod vækstmarkeder, hvor Harboes innovative og målrettede produktsortiment kan markedsføres i mindre prisfølsomme segmenter.

Vi har et stærkt kapitalberedskab og en dedikeret og kompetent organisation, som tilsammen giver os et unikt udgangspunkt for at udnytte mulighederne for fortsat vækst og stadig stigende værdiskabelse.”

Bernhard Griese

Adm. direktør