RTX Telecom A/S indgår betydelig kontrakt med global udbyder af PBX systemer

RTX Telecom har indgået sin første betydelige aftale omkring en ny håndsætserie til Enterprise sektoren (erhvervssektoren) baseret på IP telefoni. Aftalen, som omfatter udvikling og produktion af et nyt IP baseret håndsæt, vil udvide forretningsomfanget med en eksisterende kunde, der er en førende global udbyder af PBX systemer. RTX Telecom forventer på sigt en årlig kontraktværdi på DKK 20-30 millioner (EUR 2,7-4,0 millioner), når produktet er fuldt solgt ind. Livscyklusen for håndsæt til Enterprise sektoren er typisk 4-5 år.

Jesper Mailind, administrerende direktør for RTX Telecom, udtaler, “RTX Telecom’s forretningsenhed RTX Products har gennem flere år leveret OEM og ODM produkter til førende telefoni-systemudbydere inden for Enterprise og SME (små og mellemstore virksomheder) sektoren. Vi er glade for at have vundet denne aftale.  Aftalen understreger, at vores løsning er innovativ og omkostningseffektiv, og den bekræfter vores position som en fremsynet og pålidelig partner for Enterprise og SME markedet.”

Markedet for trådløse håndsæt til Enterprise sektoren er et globalt nichemarked med en volumen på omkring 2 millioner enheder pr. år. “Enterprise markedet betragtes som sikkert og stabilt med en årlig vækstrate på 4%,” udtaler Stephanie Watson, General Manager hos telecom & IT analysefirmaet MZA Ltd. Trådløse IP håndsæt er typisk meget udbredt i en række vertikaler (segmenter) såsom sundhedssektoren, sikkerhedsområdet, fremstillingsindustri, hotel og underholdningssektoren.

Håndsættet er det første i RTX Telecom’s nye serie af trådløse Enterprise håndsæt til IP telefoni. Ved indgåelse af aftalen skal RTX Telecom levere et håndsæt, som er tilpasset kundens specifikke krav. Håndsættet vil erstatte et eksisterende produkt i kundens Enterprise portefølje, og det vil blive gjort kompatibelt med kundens eksisterende løsning, hvilket vil sikre kunden et nemt salg til den installerede base af PBX systemer. Det innovative design er baseret på RTX Telecom’s nye Enterprise håndsæt platform, som er under udvikling. Håndsættet vil blive udbudt i forskellige versioner, som f.eks. IP DECT, Wi-Fi™, eller kombinationer heraf. Det trådløse håndsæt vil give brugeren mulighed for at gå rundt i virksomheden, samtidig med at der kan foretages og modtages IP baserede opkald.

Håndsættet forventes lanceret af kunden medio kalenderåret 2012. Aftalen indgår som en del af RTX Telecom’s allerede udmeldte forventninger til regnskabsåret 2011/12.

RTX Telecom A/S

Jesper Mailind

Administrerende direktør

Spørgsmål og yderligere oplysninger:

Administrerende direktør Jesper Mailind, tlf. 96 32 23 00

RTX Telecoms hjemmeside: www.rtx.dk