Rautelle yli 16 miljoonan euron tilaukset Chileen

Nastola, 2011-12-16 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.12.2011 klo 9.00

RAUTELLE YLI 16 MILJOONAN EURON TILAUKSET CHILEEN

Raute Oyj on saanut yhteensä yli 16 miljoonan euron arvoiset tilaukset vaneritehtaan koneista ja laitteista CMPC Maderas S.A.:lta Chileen. Tilauksiin sisältyy mm. Rauten uusimmalla teknologialla toteutettava viilunsorvauslinja ja kaksi täysin automaattista vanerin liimaus- ja puristuslinjaa.

Laitteet toimitetaan neljä vuotta sitten käynnistyneen CMPC:n Minincon vaneritehtaan laajennusprojektiin. Raute oli pääkonetoimittaja myös tehtaan ensimmäisessä vaiheessa. CMPCn tavoitteena on kaksinkertaistaa Minincon vaneritehtaan tuotantokapasiteetti 500.000 kuutiometriin vuodessa, jolla tehtaasta tulee yksi maailman suurimmista vaneritehtaista.

Rauten vahva osaaminen vanerinvalmistuksessa näkyy toimituskokonaisuuden laajuudessa. Toimittajavalintaan vaikuttivat Rauten aikaisemmat onnistuneet projektit, kustannustehokkuutta parantava uusi teknologia sekä paikallinen huoltopalvelu.

CMPC on yksi Etelä-Amerikan suurimmista metsäteollisuusyrityksistä. Vanerin raaka-aineena käytetään mäntyä, joka tulee pääosin yhtiön omista istutusmetsistä.

Nyt saadulla kaupalla ei ole vaikutusta Rauten näkymiin vuodelle 2011. Liikevaihto kasvaa vuodesta 2010. Liiketuloksen arvioidaan jäävän nollaan tai jonkin verran tappiolliseksi.

Raute Oyj julkaisee tiedotteen vuoden 2011 tilinpäätöksestä tiistaina 14.2.2012.

RAUTE OYJ
Tapani Kiiski

LISÄTIETOJA:
Toimitusjohtaja Tapani Kiiski, Raute Oyj, 03 829 3560, matkapuhelin 0400 814148

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

RAUTE LYHYESTI:
Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri ja LVL (Lami
nated Veneer Lumber, viilupalkki). Teknologiatarjonta kattaa koko tuotantoprosessin koneet ja laitteet. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut vikakorjauksista ja varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Kajaanissa. Rauten liikevaihto vuonna 2010 oli 62,9 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2010 lopussa oli 495.

Lisätietoja yhtiöstä
: www.raute.com.