INVISIO Communications företrädesemission genomförd

Stockholm, 19 december, 2011

INVISIO Communication AB (publ) (”INVISIO” eller ”Bolaget”) nyemission med företrädesrätt för Bolagets aktieägare är genomförd. Nyemissionen tillför INVISIO cirka 39,1 MSEK före emissionskostnader. Sammantaget tecknades 7 815 985 aktier i nyemissionen.

INVISIO har under perioden mellan den 21 november och den 7 december 2011 genomfört en nyemission med företrädesrätt för Bolagets aktieägare. Emissionen tecknades till cirka 50,2 procent med stöd av teckningsrätter. Cirka 40,5 procent kommer att tilldelas de som tecknat sig utan företrädesrätt, vilket även inkluderar tilldelning till garanter. Emissionens utfall medför att garanterna kommer att tilldelas cirka 89,1 procent av sina respektive åtaganden. Emissionen är således tecknad till cirka 90,7 procent och kommer att tillföra INVISIO cirka 39,1 MSEK före emissionskostnader.

Antalet aktier i INVISIO kommer genom nyemissionen att öka med 7 815 985 aktier och uppgå till 33 667 437 aktier. Aktiekapitalet kommer att öka med 7 815 985 SEK och uppgå till 33 667 437 SEK.

Mangold Fondkommission har agerat som finansiell rådgivare till INVISIO i samband med företrädesemissionen.

För ytterligare information, kontakta:
Lars Højgård Hansen, vd för INVISIO Communications
Mobil: + 45 53 72 77 22
lhh@invisiocommunications.com

Om INVISIO Communications AB
INVISIO Communications AB är ett publikt företag som är noterat på First North Premier Segment (IVSO), en alternativ aktiemarknad på Nasdaq OMX Stockholm. INVISIO Communications har patent på "Bone Conduction"-tekniken, som stödjer bästa möjliga ljudkvalité i extrema ljudmiljöer, samt Soft Spring för optimal komfort i örat. Båda patenten finns i företagets INVISIO®-headsets för konsument och professionella användare. Produkterna används av militär, specialstyrkor, polis, brandmän och säkerhetsföretag runtom i världen och de produkter som tillverkas av Motorola till följd av licensavtal. Mer information finns på företagets hemsida www.invisiocommunications.com. Mangold Fondkommission AB (tel. + 46-8-503 015 50) är certifierad rådgivare för INVISIO Communications AB på First North Premier Segment.