JUHA NÄKKI ETTEPLAN OYJ:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

ETTEPLAN OYJ PÖRSSITIEDOTE 20.12.2011 KLO 12.15

JUHA NÄKKI ETTEPLAN OYJ:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

Etteplan Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi DI Juha Näkin (syntynyt 1973) 1.1.2012 alkaen. Juha Näkki on ollut Etteplan Oyj:n palveluksessa vuodesta 2005 ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2008 lähtien. Vuoden 2011 helmikuusta lähtien hän on vastannut koko konsernin operatiivisesta liiketoiminnasta.

Etteplan Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Heikki Hornborg: ”Etteplanin hallitus on tyytyväinen, että perusteellisen valintaprosessin tuloksena yhtiön sisältä löytyi paras toimitusjohtajaehdokas. Juha Näkin liiketoimintavastuu Etteplanissa on kasvanut johdonmukaisesti, ja nyt tehty nimitys Etteplanin toimitusjohtajaksi on luonnollinen seuraus hänen näyttöihin perustuvassa työuran kehityksessään. Juha Näkki tuntee syvällisesti suunnittelutoimialan ja sen markkinat. Hänen panoksensa Etteplanin strategian luomisessa ja Kiinan liiketoiminnan kasvattamisessa on ollut merkittävä ja saamme hänestä vahvan johtajan jatkamaan Etteplanin strategian toteuttamista. Etteplan Oyj:n hallituksen puolesta toivotan Juhalle lämpimästi onnea toimitusjohtajan tehtävän menestyksekkääseen hoitamiseen. Uskomme, että hänellä on erinomaiset edellytykset yhtiön kehittämiseen ja strategian mukaisen kannattavan kasvun toteuttamiseen.”

”Otan uuden tehtäväni Etteplanin toimitusjohtajana innostuneesti vastaan ja kiitän yhtiön hallitusta saamastani luottamuksesta. Suunnittelutoimiala on kasvuala, joka on kansainvälistymisen myötä kiinnostavassa kehitysvaiheessa. Etteplanilla on vahva markkina-asema ja uskon, että pystyn toimitusjohtajana toteuttamaan omistajien yhtiölle asettamat tavoitteet”, toteaa Juha Näkki.

Etteplanin toimitusjohtajana vuoden 2008 alusta asti toiminut Matti Hyytiäinen jatkaa toimitusjohtajan tehtävässä 31.12.2011 saakka, jonka jälkeen hän siirtyy aikaisemmin tiedotetun mukaisesti toisen yhtiön palvelukseen.

Juha Näkin esittely löytyy Etteplanin internet-sivuilta osoitteesta www.etteplan.com.

Hollolassa 20. joulukuuta 2011

Etteplan Oyj

Lisätiedot:
hallituksen puheenjohtaja Heikki Hornborg, puh. 0400 873 063

JAKELU:

www.etteplan.com

Etteplan on teollisten laitteistojen suunnitteluun ja teknisen tuoteinformaation ratkaisuihin ja palveluihin erikoistunut asiantuntijayritys. Etteplanin suunnitteluosaaminen ja palvelutuotteet kattavat asiakkaan tuotteiden elinkaaren kaikki vaiheet. Asiakkaamme ovat alansa johtavia globaaleja yrityksiä, jotka toimivat esimerkiksi ajoneuvo-, lentokone- ja puolustusväline-teollisuudessa, sähköntuotannossa ja voimansiirrossa sekä materiaalinkäsittelyssä.

Etteplanilla on laaja osaaminen elektroniikan ja sulautettujen järjestelmien kehittämisessä, automaatio- ja sähkösuunnittelussa, mekaniikkasuunnittelussa ja teknisen tuoteinformaation ratkaisuissa ja palveluissa.

Vuonna 2010 Etteplanin liikevaihto oli 104,8 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on tällä hetkellä noin 1 600 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa ja Kiinassa. Etteplan on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.