Ny VD i NetJobs Group AB (publ)

Styrelsen för NetJobs Group AB (publ) har utsett Hristos Kitsos till ny VD med tillträde 1 januari 2012. Hristos Kitsos ersätter Frank Ljungstedt. Hristos Kitsos har gjort karriär inom NetJobs sedan 2004 som account manager, affärsområdeschef, försäljningschef och är idag vice VD. Rekryteringen bekräftar NetJobs strategi att rekrytera och utveckla ledare från egna leden.

- Under drygt sju år har jag sett hur Hristos växt som person och ledare inom NetJobs. Därför känns det naturligt att han nu tar steget upp till VD. Hristos kan NetJobs kultur, organisation och produkter och kommer fortsätta på inslagen väg med sikte mot ”VISION2013”, säger Henrik Kvick, styrelseordförande i NetJobs Group AB.

Frank Ljungstedt har varit VD för NetJobs sedan 2010. Frank Ljungstedt har spelat en avgörande roll i att skapa en effektivare säljstyrning och konkurrenskraftigare produkter i NetJobs Group AB. Styrelsen är mycket tacksam för hans insatser.

För mer information vänligen kontakta:

Henrik Kvick, styrelseordförande NetJobs Group AB (publ), 08-67 87 420
Hristos Kitsos, tillträdande VD, 08-67 87 420.

NetJobs Group AB (publ) äger norra Europas största jobbsajtnätverk med 35 nischade jobbsajter och 5 generella jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland med över 350 000 unika besökare i månaden (Google Analytics-Januari 2011).  NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 börsnoterat på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank.
Visionen är att vara #1 i världen inom nischade jobbsajter.
Mer information finns på www.netjobs.com