TALENTUM MYI RUOTSISSA TALENTUM HR –YHTIÖN

Helsinki, Suomi, 2011-12-22 13:02 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Talentum Oyj          Pörssitiedote               22.12.2011 kello 14.00

TALENTUM MYI RUOTSISSA TALENTUM HR –YHTIÖN

Talentum on myynyt ruotsalaisen tytäryhtiönsä Talentum HR AB:n tänään 22.12.2011 ja kauppa tulee voimaan 28.12.2011. Ostajana kaupassa on ruotsalainen Wise Group AB. Kokonaiskauppasumma on SEK 28 miljoonaa (noin EUR 3,1 milj.). Kauppasummasta maksetaan käteisellä SEK 20 milj. 28.12.2011, SEK 4,0 milj. maksetaan kuuden kuukauden kuluttua ja SEK 4,0 milj. 12 kuukauden kuluttua kaupan voimaan tulosta. Kaupan yritysarvo on noin SEK 16 miljoonaa.

Kaupasta kirjautuu Talentumille noin EUR 2,6 milj. myyntitappio. Muutoin kaupalla ei ole merkittävää vaikutusta Talentum-konsernin vuoden 2011 viimeisen neljänneksen liikevaihtoon eikä liiketulokseen.

Talentum HR –liiketoiminta hankittiin yritysostolla konserniin vuonna 2007. Talentum HR tarjoaa HR-alan informaatiopalveluita ja konsultointia. Yhtiön vuoden 2011 arvioitu liikevaihto on SEK 42 milj. ja toiminta on ollut tappiollista. Sen palveluksessa on noin 30 henkilöä.

”Talentum HR hankittiin konserniin vuonna 2007, mutta synergia ja yhteistoiminta Talentumin muun liiketoiminnan kanssa eivät ole toteutuneet odotetussa määrin. Uskon vahvasti, että HR-toimialaan keskittyvässä Wise Groupissa yhtiö voi kehittyä sekä henkilöstön että asiakkaiden kannalta suotuisasti”, sanoo Talentumin toimitusjohtaja Aarne Aktan.

”Wise Group keskittyy sekä HR-alan operatiivisiin että strategisiin palveluihin. Pyrimme kattamaan koko henkilöstöasioiden kentän, jotta voimme auttaa asiakkaitamme pääsemään kannattavasti tavoitteisiinsa. Talentum HR:n vankka osaaminen, järjestelmät ja asiakaskunta ovat erinomainen lisä portfolioomme. Uskon, että voimme palvella myös Talentum HR:n nykyisiä asiakkaita entistäkin paremmin”, sanoo toimitusjohtaja Stefan Rossi Wise Groupista.

Talentum Oyj
Aarne Aktan

Talentum:
Toimitusjohtaja Aarne Aktan, puh. 040 342 4440

Wise Group:
Toimitusjohtaja Stefan Rossi, puh. +46 8 642 20 54, +46 70 775 53 39

Talentum
Talentum on ammattilaiskohderyhmään keskittyvä kustantaja ja informaation tuottaja. Sen palveluksessa työskentelee noin 800 henkilöä Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Baltiassa ja Venäjällä. Talentumin medioita ovat Talouselämä, Arvopaperi, Fakta, Tekniikka&Talous, MikroPC, Tietoviikko, Markkinointi&Mainonta, Metallitekniikka, Mediuutiset ja Ruotsissa ilmestyvät Ny Teknik, Affärsvärlden, Dagens Media, Lag&Avtal sekä Arbetarskydd. Talentum Events tarjoaa liikkeenjohdolle tapahtumia ja seminaareja. Talentum on myös johtava monipuolisen juridisen ja ammattikirjallisuuden kustantaja sekä juridiikan alueen kouluttaja. Talentum Oyj:n osake on listattuna NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

www.talentum.fi
www.talentumhr.se

Wise Group
Wise Group AB:n tytäryhtiöt toimivat HR-toimialalla. Niiden palvelut kattavat laajasti sekä alan operatiiviset että strategiset tarpeet. Ymmärtämällä asiakkaiden liiketoiminnan ja HR-prosessit liiketoiminnan tuloksentekovälineinä Wise auttaa asiakkaitaan toimimaan kannattavammin. Wisellä on toimistot Tukholmassa, Göteborgissa, Linköpingissä ja Boråsissa. Wisen osake on listattuna OMX First North –markkinapaikassa ja sen hyväksytty neuvonantaja on Mangold Fondkommission.
www.wisegroup.se