TIIMARI ON SOPINUT PANKKIRAHOITUSSOPIMUKSENSA KOVENANTTIEHDOISTA VUOSILLE 2011-2014 SEKÄ LIKVIDITEETTINSÄ VAHVISTAMISESTA

Tiimari Oyj Abp
Pörssitiedote 29.12.2011, klo 15.55

Tiimari-konserni on sopinut pankkirahoitussopimuksensa mukaisista käyttökatteeseen (EBITDA), likvidien varojen vähimmäismäärään sekä omavaraisuusasteeseen liittyvistä kovenanttiehdoista vuosille 2011– 2014 sekä rahoitussopimuksen mukaisen kaupallisen takauslimiitin korottamisesta 0,4 milj. eurolla 2,6 milj. euroon.

Samassa yhteydessä yhtiö on vahvistanut likviditeettiään sopimalla emoyhtiönsä Unioca Oy:n kanssa 2,0 milj. euron suuruisesta vakuudettomasta lainasta sekä rahoittajapankkinsa kanssa yhtiön 14,0 milj. euron rahoitus- ja shekkitililimiittien jatkuvasta käyttöoikeudesta 2,0 miljoonaan euroon asti tammikuussa 2012 poiketen aiemman rahoitussopimuksen ns. cleandown-ehdosta.

TIIMARI OYJ ABP
Niila Rajala, toimitusjohtaja

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Niila Rajala
puh. +358 (0)3 812911, niila.rajala@tiimari.fi

Jakelu:
www.tiimari.com

Tiimari Oyj Abp on pörssinoteerattu yhtiö. Konserniin kuuluu kaksi vähittäiskauppakonseptia, Tiimari ja Gallerix. Liiketoimintaa harjoitetaan viidessä maassa Itämeren alueella ja myymälöitä on lähes 300. Molemmat konseptit ovat oman alansa edelläkävijöitä markkinoilla.