Fortum arvioi saavansa palautettua sähköt 10 000 asiakkaalle vuorokauden aikana

Espoo, Suomi, 2011-12-30 16:05 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- LEHDISTÖTIEDOTE 30.12.2011

Fortumin tapaninpäivän myrskyn aiheuttamat viankorjaukset etenevät suunnitelmien mukaan. Tällä hetkellä 500 asentajaa ja metsuria on maastossa ja viikonloppuna on tarkoitus jatkaa lähes vastaavan kokoisella henkilöstöllä. Sähköt on jo saatu tänään palautettua 5 000 asiakkaalle ja arvion mukaan 5 000 asiakasta saanee sähköt yöhön mennessä. Jäljellä olevat viat ovat erittäin suuritöisiä ja niiden korjaukset kestävät pidempään.

"Arviomme mukaan saamme yöhön mennessä korjattua viat Karjalohjan, Tenholan, Lappohjan, Sammatin ja Pusulan alueilla. Seuraavilla alueilla kannattaa varautua useamman päivän sähkökatkoihin: Särkisalon saaristo, Sastamalan haja-asutusalue, Yläneen pohjoisosat, Somerniemi osittain, Tammisaaren ja Inkoon saaristo osittain, Perniö-Kisko,  Kisko-Muurla sekä Perniö-Fiskars", kertoo Fortum Distributionin toimitusjohtaja Riikka Hirvisalo-Oja. "Tiedot tarkentuvat jatkuvasti ja niistä tiedotamme internetsivuillamme sekä Twitterissä".

Tällä hetkellä sähköttömiä asiakkaita runkoverkossa on 14 000. Lisäksi tiedossa on suuri määrä sähköttömiä asiakkaita pienjännitevikojen piirissä, mutta kaikki pienjänniteviat eivät vielä ole Fortumin tiedossa.

Vikapäivystykseen on tärkeää saada tieto tilanteissa, joissa asiakkaalta puuttuu sähköt, mutta naapurustossa sähköt toimivat normaalisti. Lisäksi on hyvä ilmoittaa tiedossa olevista vikapaikoista. Ilmoituksen voi tehdä internetissä osoitteessa:

Sähköttömät asiakkaat, tilannetieto klo 14.00:
Espoo ja Kirkkonummi 1 100
Muu Uusimaa 2 800
Lounais-Suomi 8 500
Satakunta 1 300
Pohjanmaa muutamia satoja

Fortum Distribution

Paikkakuntakohtaista tietoa korjausten etenemisestä ja vikatilanteesta:

Sähköinen vikailmoituslomake:

Lisätietoa Tapani-myrskystä Fortumin internetsivuilla:
www.fortum.fi