DONG Energy A/S har med succes udstedt obligationer i britiske pund

DONG Energy A/S har med succes i dag udstedt obligationer på GBP 750 mio. med en løbetid på 20 år. Udstedelsen skete under selskabets eksisterende obligationsprogram (EMTN program).

Nøgleoplysninger om udstedelsen:

Beløb: GBP 750 mio.
Forfaldsdato: 12. januar 2032
Kuponrente: 4,875%
Kreditspænd over Gilt (britisk statsobligation): 205bp
Notering: London

Der var betydelig efterspørgsel efter obligationerne, og ordrebogen blev flere gange overtegnet.

”Vi er meget tilfredse med den positive modtagelse, vi har fået med vores anden udstedelse på det britiske obligationsmarked. Finansieringen går hånd i hånd med vores øgede tilstedeværelse i Storbritannien, hvor vi bygger havmølleparker og udvikler vores gas- og oliefund vest for Shetlandsøerne. Derudover styrker transaktionen vores nuværende stærke likviditetsposition og forlænger afdragsprofilen på vores gæld”, siger Carsten Krogsgaard Thomsen, koncernøkonomidirektør i DONG Energy.

DONG Energy A/S's rating er A- med stabilt outlook fra Standard & Poor's samt Baa1 med stabilt outlook fra Moody's.

BNP Paribas, Morgan Stanley og The Royal Bank of Scotland deltog som Joint Bookrunners på denne transaktion.

Indholdet af denne meddelelse ændrer ikke DONG Energy's tidligere udmeldte forventninger til det finansielle resultat for regnskabsåret 2011 eller det forventede investeringsniveau.

For yderligere information, kontakt:

Helene Aagaard
+45 9955 933

Morten Hultberg Buchgreitz
+45 9955 9750

DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner med hovedsæde i Danmark. Vores forretning er baseret på at fremskaffe, producere, distribuere og handle energi og tilknyttede produkter i Nordeuropa. Vi beskæftiger omkring 6.000 medarbejdere og omsatte for 55 mia. kr. (EUR 7,3 mia.) i 2010. For yderligere information, se www.dongenergy.com