Affecton nimitystoimikunnan ehdotukset

Helsinki, 2012-01-11 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- AFFECTO OYJ  --  PÖRSSITIEDOTE  --  11.1.2012 klo 9.30

Affecton nimitystoimikunnan ehdotukset

Kevään 2011 varsinainen yhtiökokous päätti perustaa osakkaiden nimitystoimikunnan valmistelemaan hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle. Kolmen suurimman osakkaan, Cantell Oy:n, OP-Rahastoyhtiön ja Mika Laineen, nimeämät nimitystoimikunnan jäsenet olivat Affecton hallituksen puheenjohtaja Aaro Cantell, OP-Rahastoyhtiön toimitusjohtaja Samuli Sipilä sekä Mika Laine.

Nimitystoimikunta esittää 19.4.2012 pidettäväksi suunnitellulle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenmäärä pysyisi kuutena ja hallituksen nykyiset jäsenet valittaisiin uudelleen seuraavalle toimikaudelle. Nykyiset jäsenet ovat Aaro Cantell (pj.), Jukka Ruuska (vpj.), Heikki Lehmusto, Haakon Skaarer, Tuija Soanjärvi ja Lars Wahlström.

Nimitystoimikunta esittää, että hallituksen jäsenten palkkioiden suuruus pysyisi ennallaan: hallituksen jäsenelle kuukausipalkkio 1.800 euroa, hallituksen varapuheenjohtajalle 2.500 euroa ja hallituksen puheenjohtajalle 3.200 euroa. Valiokuntatyöstä maksetaan 250 euron kokouspalkkio, ei kuitenkaan nimitystoimikunnan kokouksista. Lisäksi nimitystoimikunta pyytää hallitusta valmistelemaan yhtiökokoukseen esityksen palkkioiden osittaisesta maksamisesta Affecton osakkeilla.

Affecto Oyj
Hannu Nyman