RAHOITUSTIEDOTE, YHTIÖ HAKEE VAKUUDELLISTA LAINAA SUURIMMILTA OSAKKEENOMISTAJILTAAN TURVATAKSEEN RIITTÄVÄN MAKSUVALMIUDEN

GEOSENTRIC OYJ      PÖRSSITIEDOTE 16.1.2012 klo 15:35

Kuten tiedotettu 10.11.2011, Yhtiö on hiljattain nostanut uutta rahoitusta yhteensä €1.026.000 suunnatussa osakeannissa. Tämä nostettu määrä jäi €224.000 vajaaksi annin suunnitellusta €1.25M määrästä. Tästä johtuen Yhtiö on jatkanut kaikkien mahdollisten vaihtoehtojen selvittämistä turvatakseen riittävän maksuvalmiuden vuodelle 2012 ja siitä eteenpäin. Kuten aiemmin tiedotettu, Yhtiön nykyiset kassavarat riittävät rahoittamaan Yhtiön toiminnan ensimmäisen neljänneksen 2012 ajan, jonka vuoksi mahdolliset rahoitusvaihtoehdot tulee saada päätökseen ensimmäisen neljänneksen 2012 loppuun mennessä.

Selvitettyään kaikki Yhtiön realistiset vaihtoehdot hallitus on päättänyt laskea liikkeeseen vakuudellisen korollisen lainan suunnattuna ensisijaisesti sijoittajille, jotka osallistuivat hiljattain suunnattuun osakeantiin. Lainan minimitavoite, joka riittää rahoittamaan Yhtiön toiminnan vuoden 2012 loppuun, on €350.000 tai enemmän sijoittajien kiinnostuksesta riippuen. Lainan vakuutena käytetään Yhtiön 24% omistusosuutta GeoSolutions NV:stä. Lainan lopulliset ehdot tullaan julkistamaan, kun ne on viimeistelty. Samalla hallitus pyrkii mahdollisuuksien rajoissa säilyttämään ja tavoittelemaan kaikkia realistisia strategisia vaihtoehtoja kerätäkseen tarvittavan rahoituksen mukaan lukien uusi suunnattu anti, mahdollisten kulujen leikkaaminen edelleen, omaisuuden myynti ja muut mahdollisesti ulkoiset lisärahoitusmahdollisuudet.

GEOSENTRIC OYJ

Jakelu: