Yhtiön tietoon tullut suurimman osakkeenomistajan kanta eräisiin yhtiökokouksessa 19.1.2012 käsiteltäviin asioihin

Vantaalla 19.1.2012 klo 10.45

Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry (STKL), joka edustaa yli puolta Saga Furs Oyj:n osakkeiden tuottamista äänistä, on tänään ilmoittanut yhtiölle kantansa tiettyihin yhtiökokouksessa 19.1.2012 käsiteltäviin asioihin. Koska hallituksen jäsen Helena Walldén on ilmoittanut, ettei hän ole käytettävissä hallitustehtäviin uudelle toimikaudelle, STKL ry ehdottaa, että hänen tilalleen hallitukseen valitaan uutena jäsenenä Artek Oy Ab:n toimitusjohtaja Mirja-Leena (Mirkku) Kullberg.

STKL on lisäksi ilmoittanut, että se ei kannata osakkeenomistaja Carl-Magnus Schaumanin yhtiökokoukselle tekemiä ehdotuksia.

Saga Furs Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidetään tänään 19.1.2012 klo 12.30 alkaen.

SAGA FURS OYJ
Hallitus

Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322

Saga Furs Oyj on maailman ainoa pörssissä noteerattu turkishuutokauppayhtiö, joka tarjoaa sataprosenttisesti sertifioituja nahkavalikoimia. Saga Furs Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2010/2011 oli 595 MEUR ja liikevaihto 54 MEUR. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Yhtiö tukee vastuullisuuden periaatteiden mukaisesti tapahtuvaa eurooppalaista turkiskasvatusta ja markkinoi Saga Furs® -merkillä tuotettuja ketun-, suomensupin- ja minkinnahkoja ostajille 4 kertaa vuodessa pidettävissä kansainvälisissä huutokaupoissa.

www.sagafurs.com