Comptel etenee strategiansa toimeenpanossa hankkimalla analytiikkaan erikoistuneen Xtract-yhtiön

Comptel Oyj                Pörssitiedote 26.1.2012 klo 8.30

Comptel Oyj ostaa analytiikkaan erikoistuneen suomalaisen ohjelmistoyrityksen Xtract Oy:n. Kaupan arvo (enterprise value) on 3,1 miljoonaa euroa. Xtractilla on noin 20 asiakasta, mm. teleoperaattori AVEA Turkissa, DNA Suomessa, Megafon Venäjällä ja TeliaSonera Suomessa, vakuutusyhtiö If sekä vähittäiskaupan ja media-alan yhtiöitä. Yhtiön liikevaihto oli 2,4 miljoonaa vuonna 2011. Xtractin palveluksessa työskentelee 27 korkeasti koulutettua työntekijää pääosin Espoossa.

Kauppa arvioidaan saatavan päätökseen helmikuun 2012 puolivälissä, josta alkaen Xtract-konserni liitetään osaksi Comptel-konsernia. Comptel Oyj rahoittaa hankinnan likvideillä varoillaan. Keskeiset myyvät osakkeenomistajat ovat Creandumin, Innovations Kapitalin ja Verdanen hallinnoimat yksityiset pääomarahastot.

Comptelin strategia perustuu integroituun tarjontaan, jonka avulla palveluntarjoajat voivat hallita asiakaskokemusta ja synnyttää uutta liikevaihtoa tilaajakannastaan. Comptel tarjoaa 280 asiakkaansa myötä yhden maailman johtavista ohjelmistoalustoista tiedon keräämiseen ja palvelutoimituksen automatisointiin. Hankkimalla Xtractin Comptel yhdistää johtavan analytiikkaosaamisen nykyiseen ohjelmistoonsa ja luo ainutlaatuisen kokonaisuuden, jonka avulla teleoperaattorit voivat reagoida nopeasti tietoliikenneverkon tapahtumiin ja automatisoida ne asiakaskokemusta parantaviksi toimenpiteiksi.

“Xtract on maailmanlaajuisesti johtava asiakasanalytiikan asiantuntija. Yritysosto täydentää visiomme, jossa tietoliikenneverkon tapahtumat voidaan välittömästi analysoida ja johtaa toimenpiteiksi. Kehittämällä reaaliaikaisia toimintaratkaisuja teleoperaattorit luovat lisäarvoa asiakkailleen ja omaan toimintaansa. Tämän visiomme toteuttaminen on äskettäin kerrotun strategiamme keskeinen kasvualue”, toteaa Comptelin toimitusjohtaja Juhani Hintikka.

COMPTEL OYJ
Juhani Hintikka

Lisätietoja:
Juhani Hintikka, puh. (09) 700 1131

Analyytikoille, sijoittajille ja medialle

Comptel järjestää yritysostostaan englanninkielisen puhelinkokouksen tänään 26.1. klo 13.30 Suomen aikaa, puhelinnumero Suomessa 0923 195 187, ulkomailta +44 (0) 1452 555 566, tunnus 46206779.

Jakelu:
Keskeinen media

Comptel tarjoaa ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla tietoliikenneoperaattorit voivat toimittaa palvelut asiakkailleen joustavasti ja veloittaa niistä tehokkaasti. Comptelin laaja kokemus palveluiden hallinnasta sekä laskutustietojen keruusta ja veloituksesta antaa palveluntarjoajille mahdollisuuden keskittyä ydinosaamiseensa. Comptel on toimittanut ratkaisujaan 280 asiakkaalle 85 maahan ja yhtiön ohjelmistot palvelevat yli miljardia liittymää. Konsernin palveluksessa on yli 600 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti ja sen liikevaihto oli 78 miljoonaa euroa vuonna 2010. www.comptel.com