Opkøb af minoritetspost i Cemat70

Frederikssund, 27. januar 2012

SELSKABSMEDDELELSE nr. 1/12

Opkøb af minoritetspost i Cemat70

Topsil Semiconductor Materials A/S har d.d. via sit 100% ejede datterselskab Cemat Silicon S.A. erhvervet yderligere 24,7% af aktierne i ejendomsselskabet Cemat70, hvorefter Topsil’s samlede ejerandel udgør i alt 77,6%.

Aktierne er erhvervet fra Polish State Treasury og det forventes, at der indgås endelig Share Purchase Agreement inden for 2 uger. Polish State Treasury sælger aktierne som led i et program, der skal privatisere denne og lignende besiddelser. Købsprisen for de yderligere aktier i Cemat70 er 1,5 mio. EUR kontant. Der er ikke særlige vilkår forbundet med købet.

Målet med opkøbet er fortsat at afhænde den samlede aktiepost i Cemat70. Topsils hidtidige ejerandel på 52,9% har været forbundet med begrænsninger i beslutningsfasen, men ved at bringe ejerandelen op over 75%, opnår Topsil en bestemmende indflydelse, der giver mulighed for at træffe de nødvendige beslutninger og dispositioner i ejendomsselskabet Cemat70. Det forventes at skærpe interessen fra købere, der ikke ønsker at erhverve en post, som ikke giver bestemmende indflydelse eller dispositionsmulighed. Med den udvidede aktieandel får Topsil total dispositionsret og dermed en væsentlig bedre platform for afvikling af den samlede aktiepost.

Henvendelser til denne fondsbørsmeddelelse kan rettes til
Christina Fris Bjørling, communications, tlf. +45 2152 1011

Med venlig hilsen / Best regards

Topsil Semiconductor Materials A/S

Jens Borelli-Kjær                              Kalle Hvidt Nielsen
Bestyrelsesformand                          Adm. Direktør

Denne meddelelse er udarbejdet på dansk og engelsk. I tvivlstilfælde er den danske udgave gældende.