Anoto Group AB (publ.) fattar beslut om nyemission av aktier

Lund, 31 januari, 2012 - Med stöd av bemyndigandet meddelat av årsstämman den 12 maj 2011 har styrelsen för Anoto Group AB (publ.) den 11 januari, i samband med förvärvet av samtliga aktier i Ubiquitous Systems AB, fattat beslut om nyemission av 4 706 324 aktier. Emissionskursen uppgår till 2,73 SEK och aktiekapitalet kommer härigenom att öka med
94 126 SEK.

Med stöd av samma bemyndigande meddelat av årsstämman den 12 maj 2011 har styrelsen för Anoto Group den 16 januari, i samband med förvärvet av Xpaper från Talario LLC, fattat beslut om nyemission av 2 014 702 aktier. Emissionskursen uppgår till 2,52 SEK och aktiekapitalet kommer härigenom att öka med 40 294 SEK.

Det sammanlagda antalet aktier som emitterats under januari månad uppgår till 6 721 026 st, varefter antalet aktier uppgår till 137 037 081 st. Aktiekapitalet har härigenom ökat med 134 421 SEK och den totala utspädningen för dessa emissioner uppgår till 5,1%.

Informationen är sådan som Anoto Group AB (publ.) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 januari 2012 kl. 08:45.

För ytterligare information kontakta:

Stein Revelsby, VD

Dan Wahrenberg, CFO

Anoto Group AB
Anoto Group är världsledande inom digital penn- och pappersteknologi och är skapare av det första kommersiella systemet för digitala pennor och papper, vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga lösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som t. ex. vård, bank och finans, transport och logistik samt utbildning. Anoto Group har ca 80 anställda, kontor i Lund (huvudkontor), Boston och Tokyo. Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Nordic Small Cap-lista under tickern ANOT. För mer information: www.anoto.com