NEO INDUSTRIAL OYJ:N TYTÄRYHTIÖ AVILON OY:N SANEERAUSOHJELMAEHDOTUKSEN JÄTTÄMISELLE UUSI MÄÄRÄPÄIVÄ

NEO INDUSTRIAL OYJ          PÖRSSITIEDOTE                  6.2.2012         klo 12.40

Neo Industrial kertoi 10.11.2011 julkaistussa osavuosikatsauksessa että Avilonin yrityssaneerausmenettelyyn liittyvät suunnitelmat valmistuvat 6.2.2012 mennessä ja päätös saneerausohjelman valmistumisesta tehdään 30.8.2012.

Viskoosikuidut toimialaan kuuluvan Avilon Oy:n saneerausohjelmaehdotukselle on haettu uutta määräpäivää. Pirkanmaan käräjäoikeus on hyväksynyt määräajan pidennyksen siten, että ohjelmaehdotus tulee jättää viimeistään 7.5.2012.

Avilonin saneerausohjelmaehdotukseen sisällytetään tuoteryhmälaajennuksia ja teknologioiden hyödyntämistä. Näihin liittyvät mahdollisuudet ja vaatimukset halutaan huomioida kattavasti suunnitelmaehdotuksessa, jotta yhtiö voi erilaisissa markkina- ja kilpailutilanteissa toimia tehokkaasti eikä rajaa itseltään tulevaisuuden mahdollisuuksia pois.

Yhtiö yhdessä selvittäjähallinnon kanssa pyrkii siihen, että saneerausohjelmaehdotus valmistuisi hyvissä ajoin ennen määräpäivää. Tavoitteena on, että saneerausohjelma vahvistetaan viimeistään alkusyksystä Pirkanmaan Käräjäoikeudessa.

"Haluamma varmistaa Avilonille riittävän keinokokoellman, joka mahdollistaa kannattavan liiketoiminnan erilaisissa markkina- ja kilpailutilanteissa",  toteaa Avilonin tomitusjohtaja Sari Tulander.

Valkeakosken tehtaan tuotanto pyritään käynnistämään uudelleen heti, kun sen katsotaan olevan taloudellisesti kannattavaa.

Neo Industrial Oyj

Markku E. Rentto

LISÄTIETOJA:

Markku E. Rentto, toimitusjohtaja, puh. 020 7209 191
Sari Tulander, Avilon Oy, toimitusjohtaja, puh. 020 7800 500

www.neoindustrial.fi

Neo Industrial Oyj:n strategiana on investoida pääasiassa teollista liiketoimintaa harjoittaviin ja keskenään synergiaetuja tarjoaviin yrityksiin. Yhtiön tavoitteena on kehittää ostettuja yrityksiä aktiivisella omistajuudella ja luoda niihin lisää arvoa. Tuottoa sijoitukselle syntyy osinkona ja arvonnousuna. Neo Industrialin B-osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä päämarkkinalla.

Neo Industrialin toimialat ovat Kaapeli, Viskoosikuidut sekä Pientaloteollisuus.