Indchartring af hurtigfærge

Rederiet har indgået aftale om indchartring af hurtigfærgen Norman Arrow for en 10-årig periode. Charteraftalen er indgået med O66 Fast Ferry Leasing Limited med hovedkvarter i Dublin, Irland.

Norman Arrow, som er verdens største katamaranfærge bygget i Australien i 2009, sejlede tidligere på ruten mellem Portsmouth og Le Havre.

Norman Arrow skal indsættes på ruten mellem Sjællands Odde og Aarhus samt på ruten mellem Sjællands Odde og Ebeltoft. Med den nye færge udvider Mols-Linien sin driftskapacitet med op imod 50 pct.

Den nye katamaranfærge er 112,6 meter lang og 30,50 meter bred og kan fragte 417 biler og op mod 1.200 passagerer.

Mols-Linien har været inde i en turbulent periode, men efter frasalget af kombifærgerne på Kalundborg-Aarhus ruten ønsker rederiet at fokusere på kerneforretningen med hurtigfærgedrift over Kattegat.

Skibet forventes at forbedre Mols-Liniens konkurrencesituation, øge tilfredsheden hos passagererne og ikke mindst fremtidssikre rederiet som en reel genvej mellem Øst- og Vestdanmark. Som noget nyt kan den nye færge medtage mindre lastbiler, campingvogne og op til 6 busser på én overfart, hvilket har været efterspurgt af kunderne.

Den nye færge forventes at ankomme til Aarhus medio april 2012, og vil her gennemgå 14 dages testsejlads, inden den indsættes i driften.

Henvendelse vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til:

Bestyrelsesformand Frantz Palludan, tlf.: 3311 4545 eller adm. direktør Søren Jespersen, tlf.: 8952  5201.

Mols-Linien A/S

Frantz Palludan